--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

آیین‌نامه اجرایی دانشجویان پولی تدوین می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تدوین آیین‌نامه‌ اجرایی دانشجوی پولی خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم که این آیین‌نامه به نحوی باشد که دانشجویان پولی از طریق آزمون سراسری پذیرش شوند. البته مدارک آنها با سایر دانشجویان تفاوت‌هایی دارد.

به گزارش خبرنگار «صنفی ـ آموزشی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کامران دانشجو در حاشیه دومین نشست بررسی طرح آمایش آموزش عالی و در جمع خبرنگاران با اشاره مصوبه پذیرش دانشجوی پولی که از سوی شورای نگهبان نیز تایید شد، اظهار کرد: وضعیت قبلی بحث پذیرش پولی که براساس آن پذیرش دانشجو بدون هیچ‌گونه چارچوبی صورت گیرد، به عدالت نزدیک نبود، اما در حال حاضر با افزودن دو تبصره جدید و برگزاری آزمون، مصوبه مذکور مقدار زیادی به عدالت نزدیک شده است.

وزیر علوم افزود: در تدوین آیین‌نامه اجرایی دانشجوی پولی با دانشجویان، تشکل‌ها و اساتید صحبت می‌کنیم تا با یک کار کارشناسی تدوین شود، آیین‌نامه باید به نحوی تدوین شود که هم به نوعی برای دانشگاه‌ها کمک کننده باشد و هم از عدالت فاصله نگیرد، دانشگاهیان ما بدانند که عدالت محور اصلی است.

 حفاظت از دانشمندان وظیفه وزارت علوم نیست

وی درباره شاخص‌های جهانی رشد علمی دانشگاه‌ها اظهار کرد: شاخص‌های رشد علمی دنیا را کامل نمی‌دانیم، در این راستا گروهی تعیین شده است که شاخص‌های موجود را بررسی و شاخص‌هایی برگرفته از یک دانشگاه الگوی اسلامی ایرانی را تعیین کنند.

به گزارش ایسنا، وزیر علوم‌ در خصوص بحث حفاظت از دانشمندان، با بیان اینکه حفاظت از دانشمندان ذاتا وظیفه وزارت علوم نیست، گفت: وظیفه وزارت علوم کیفیت بخشی بر علم، آموزش، پژوهش، تحقیقات و کادرسازی برای نظام است، اما در راستای حفاظت از دانشمندان ایرانی می توانیم همکاری مناسب با دستگاه‌هایی که وظیفه حفاظتی و امنیتی داشته باشیم که در حال حاضر نیز این همکاری وجود دارد و در سال‌های آینده همکاری خود را بیشتر خواهیم کرد.

 پیش‌بینی امتیاز برای «نظریه‌پردازی» در آیین‌نامه جدید ارتقای اعضای هیات علمی

دانشجو با اشاره به آیین‌نامه جدید ارتقای اعضای هیات علمی که مورد تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت، گفت: در این آیین‌نامه برای نظریه‌پردازی، امتیاز بسیار بالا قرار داده‌ایم. این آیین‌نامه از تیر ماه اعمال می‌شود.

 کاهش دوره لیسانس نیازمند کارکارشناسی است

 معاونت آموزشی وزارت علوم پیشنهاد کاهش دوره لیسانس را بررسی کند

وی در خصوص پیشنهاد رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری درباره کاهش دوره لیسانس ، گفت: در این زمینه باید یک تیم تعیین شود تا یک اقدام کارشناسی انجام دهد که اگر جایی نیاز باشد، طول دوره کاهش یابد البته کاهش باید متناسب با کارکارشناسی انجام ‌شود.

وی افزود: به معاون آموزشی گفتم که این موضوع را بررسی کند که آیا با کار کارشناسی می‌توان دوره‌ها را کوتاه کرد، در این زمینه حتما با دانشگاهیان و کمیسیون آموزش مجلس همفکری خواهیم داشت.

دانشجو درخصوص درس خواندن دانشجویان در شب امتحان با بیان اینکه این موضوع یک فرهنگ است و باید برای بحث شب امتحان بودن دانشجو فرهنگسازی صورت گیرد، اظهار کرد: من فکر می‌کنم اساتید ما در دانشگاه‌ها تا حدودی این فرهنگسازی را ‌کرده‌اند، اساتید این گونه نیستند که دانشجویان را به نحوی بگذرانند که شب امتحانی درس بخواند.

 کار وزارت علوم برخورد قضایی نیست

وزارت علوم اداره آگاهی نیست که خریداران و فروشندگان مدرک را شناسایی کند

وزیر علوم در خصوص بحث خرید و فروش مدرک نیز تصریح کرد: من متولی این نیستم که بروم سراغ آن. من اداره آگاهی نیستم که بروم سراغ آن‌ها، اگر جایی خرید و فروش مدرک انجام می‌دهد به وزارت علوم اطلاع دهند تا پس از بررسی، به مراجع ذیربط معرفی شود.

به گزارشایسنا، دانشجو تاکید کرد: کار وزارت علوم برخورد قضایی نیست، ما اگر ما مجوزی داده باشیم، آن را لغو می‌کنیم مابقی کارها باید در مراجع خودش انجام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد