--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

معدل پیش‌دانشگاهی تاثیری در کنکور ندارد

معاون سازمان سنجش آموزش کشور از عدم تاثیر معدل پیش دانشگاهی در کنکور 90 خبر داد و افزود: در صورتی که داوطلبان دیپلمه‌های 84 به بعد سوابق تحصیلی را دریافت نکنند، نمی‌توانند ثبت‌نام کنند.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به امکان مشاهده و بررسی اطلاعات فردی و دانش‌آموزی داوطلبان آزمون سراسری سال 90 از طریق سایت سازمان سنجش، گفت: دیپلمه‌های سال‌های 84 به بعد که سوابق تحصیلی 25 درصد در آزمون برای آنها تاثیر دارد، می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  اطلاعات فردی و دانش آموزی خود را مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه این سیستم مخصوص آن دسته از داوطلبانی است که در یکی از سال‌های 1384، 1385، 1386، 1387، 1388 یا 1389 دیپلم خود را اخذ کرده‌اند، تصریح کرد: سایر داوطلبانی که سال 1383 و قبل از آن دیپلم خود را اخذ کرده‌اند نیازی به مراجعه به این سیستم ندارند و برای ثبت‌نام به سایت سازمان مراجعه کنند.

توکلی افزود: در صورتی که داوطلب ازطریق هیچ یک از روش‌های جستجو نتوانست اطلاعات دانش‌آموزی خود را مشاهده کند، باید حداکثر تا 10 دی ماه همراه با مدرک دیپلم متوسطه، کارنامه فارغ‌التحصیلی، کارت ملی و شناسنامه و یک نسخه کپی آنها ترجیحاً به اداره آموزش و پرورش محل اخذ مدرک دیپلم و در صورت عدم امکان به نزدیکترین اداره آموزش و پرورش محل سکونت یا کار خود مراجعه کند.

وی درخصوص ثبت‌نام این دسته از داوطلبان گفت: ثبت‌نام این دسته از داوطلبان از 25 بهمن تا دوم اسفند ماه انجام می‌شود.

توکلی با تاکید بر اینکه درصورت عدم مراجعه داوطلب و عدم تحویل مدارک مذکور تا مهلت مقرر، وزارت آموزش و پرورش هیچگونه مسئولیتی در قبال عدم ثبت‌نام آنها در آزمون سراسری سال 90 نخواهد داشت، تصریح کرد: داوطلبان پس از مشاهده سوابق تحصیلی، کد سوابق تحصیلی را دریافت می‌کنند که باید در زمان ثبت‌نام نهایی آن را در فرم ثبت‌نام وارد کنند.

بر اساس این گزارش، داوطلبان می‌توانند از امروز سه‌شنبه کارت اعتباری و دفترچه راهنمای ثبت‌نام را از مراکز پست و یا با مراجعه به سایت سازمان سنجش به صورت اینترنتی دریافت کنند، همچنین می‌توانند برای تکمیل فرم نهایی ثبت‌نام از عصر امروز به سایت مراجعه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد