--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

آغاز ثبت‌نام کنکور از سه‌شنبه و شرایط شرکت اتباع غیرایرانی درکنکور

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام شرایط و ضوابط شرکت داوطلبان اتباع غیرایرانی در آزمون سراسری90، گفت: کلیه پذیرفته‌شدگان غیرایرانی دوره روزانه دانشگاه‌ها موظف به پرداخت شهریه هستند.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره آغاز ثبت‌نام کنکور از سه‌شنبه و مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی، اظهار کرد: ثبت‌نام اتباع غیرایرانی مقیم ایران منوط به داشتن گذرنامه دارای پروانه اقامت با حداقل شش ماه اعتبار، دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از سوی نیروی انتظامی، کارت هویت ویژه اتباع غیرایرانی دارای اعتبار در سال 1389، صادره از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و کارت آمایش مرحله ششم صادره از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور است.

وی با بیان اینکه فقط اتباع غیرایرانی مقیم، که از مدارس رسمی داخل کشور جمهوری اسلامی ایران، فارغ التحصیل شده‌اند مجاز به شرکت در آزمون سراسری سال 1390 هستند، اظهار کرد: در هر مرحله‌ای مغایرت شرایط داوطلب با شرایط اعلام شده فوق الذکر، از سوی مراجع ذیصلاح تشخیص داده شود، از ادامه مراحل گزینش یا تحصیل داوطلب جلوگیری به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان غیرایرانی و اجرای روند امور کنسولی آنان براساس مفاد شیوه‌نامه ثبت‌نام و پذیرش‌شدگان غیرایرانی که به تصویب کار گروه دانشجویان غیرایرانی رسیده است، انجام می‌پذیرد، تصریح کرد: داوطلبان غیرایرانی ملزم به مطالعه دقیق مندرجات دفترچه‌های راهنمای آزمون بوده و هیچ عذری مبنی بر عدم اطلاع ازمفاد دفترچه‌ها پذیرفته نیست.

توکلی با تاکید بر اینکه چنانچه اتباع غیر ایرانی که در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی این آزمون قرار گرفته‌اند، در زمان ثبت‌نام بند 23 تقاضانامه را علامتگذاری نکرده باشند، پذیرش آنان لغو خواهد شد، خاطرنشان کرد: تحصیل همزمان اتباع غیرایرانی شاغل به تحصیل در مؤسسات آموزش عالی در واحدهای آموزشی دانشگاه‌های پیام نور، جامع علمی کاربردی و مرکز جامعه المصطفی(ص) العالمیه ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه اتباع غیر ایرانی مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مناطق ممنوعه تردد و اسکان اتباع خارجی نمی‌باشند، تصریح کرد: در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در مناطق ممنوعه، پذیرش آنان در دانشگاه‌ها آن مناطق، «کان لم یکن» تلقی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهداتی برای جمهوری اسلامی ایران شود (از جمله تعهدات استخدامی) و رشته‌های خاص و حساس اکیداً ممنوع است، خاطرنشان کرد: کلیه پذیرفته‌شدگان غیرایرانی دوره روزانه دانشگاه‌ها موظف به پرداخت شهریه تحصیلی طبق مصوبات وزارتخانه‌های علوم و بهداشت است.

معاون سازمان سنجش داشتن حداقل معدل کتبی دیپلم سه ساله نظام جدید برای رشته‌های تحصیلی مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای حرفه‌ای دامپزشکی حداقل 14 و برای رشته‌های تحصیلی مقطع دکترای حرفه‌ای گروه آموزش پزشکی 16 و برای مقاطع کاردانی و کارشناسی رشته‌های علوم پزشکی 15 برای داوطلبان نظام جدید و داشتن همین معدل در اصل گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه را از جمله شرایط ثبت‌نام در کنکور 90 برای اتباع غیر ایرانی عنوان کرد و افزود: در صورت مغایرت معدل اعلام شده به سازمان سنجش، با معدل مندرج در اصل گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه پذیرفته شدگان مطابق ضوابط رفتار خواهد شد.

توکلی افزود: چنانچه در حین تحصیل پذیرفته‌شدگان غیر ایرانی، محرز شود که دانشجو دارای مدرک کاردانی و یا بالاتر بوده و مجدداً با شرکت در آزمون، در مقطع تحصیلی تکراری پذیرفته شده است، از تحصیلشان ممانعت به عمل آمده و اخراج محسوب می‌شود.

معاون سازمان سنجش در خاتمه، گفت: دانشگاه محل قبولی داوطلبان در این خصوص ملزم به اخذ تعهد از دانشجو در مرحله پذیرش و ثبت‌نام اولیه هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد