--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

وزیر علوم: هیچ دانشگاهی از تهران خارج نمی‌شود

مهر: وزیر علوم تاکید کرد: هیچ دانشگاهی از تهران خارج نمی شود اما ساختمانهای پراکنده دانشگاههای خواجه نصیر و علامه طباطبایی در اطراف شهر تهران تجمیع می شوند که این تجمیع هم به نفع این دو دانشگاه و هم به نفع دانشجویان و اساتید است.

کامران دانشجو درباره مصوبات کارگروه انتقال از تهران و آخرین وضعیت دانشگاهها و پژوهشگاهها گفت: خبر کارگروه انتقال تصحیح شده و خبر تصحیح شده نیز همان خبر اصلی است.

وی اضافه کرد: این موضوع نیز در کارگروه انتقال بحث شده بود اما از بحثی که در کارگروه مطرح شد برداشت غلطی شده بود چرا که ما در وزارت علوم گفته بودیم دو دانشگاه خواجه نصیر و علامه را تجمیع می کنیم.

وزیر علوم اظهار داشت: دانشگاه خواجه نصیر و دانشگاه علامه طباطبایی در تهران خواهند ماند طبق سیاستهایی که من از قبل اعلام کرده بودم و هیچ دانشگاهی از تهران خارج نمی شود.

وی افزود: اما دانشگاه خواجه نصیر و علامه تجمیع می شوند و برای اینکه تجمیع شوند در ساختمان هایی که اکنون در آن هستند نمی توانند تجمیع شوند. در نتیجه ما باید برای این دو دانشگاه مکانی را پیدا کنیم و با مکان یابی همه ساختمانهایی که اکنون دارند تجمیع شود.

دانشجو یادآور شد: به طور نمونه علامه حدود 30 ساختمان متفاوت در تهران دارد. این 30 ساختمان باید در یکجا متمرکز شوند. همچنین خواجه نصیر هم حدود 6 یا 7 مجموعه دانشکده های متفاوت در جاهای متفاوت دارد که همه اینها باید در یکجا متمرکز شوند.

وی خاطرنشان کرد: روسای دانشگاهها در جریان هستند و کاملاً همسو و هماهنگ با مجموعه دانشگاهی هماهنگ عمل می کنیم.

وزیر علوم با بیان اینکه در مرکز تهران فضایی برای تجمیع دانشگاهها وجود ندارد، گفت: مجبور هستیم تجمیع دانشگاهها را در اطراف تهران انجام دهیم. اطراف تهران نیز منظور محدوده تهران است نه شهری جدای از تهران.

وی با اشاره به این نکته که طرح موضوع تجمیع ساختمان های دو دانشگاه خواجه نصیر و علامه سابقه چند ساله دارد، گفت: تجمیع دانشگاه علامه از زمانی که من مسئولیت استانداری تهران را برعهده داشتم مطرح بود. در همان زمان هم با وزیر مسکن وقت جلساتی داشتیم و مکانی نیز برای این دانشگاه تعیین شده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد