--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

22درصد دانشجویان به رشته خود علاقه ندارند

یافته‌های حاصل از بررسی میزان علاقه مندی دانشجویان ورودی سال تحصیلی 89-88 دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم به رشته تحصیلی نشان می‌دهد که 6/76 درصد از دانشجویان به رشته پذیرفته شده خود علاقه مند هستند، این در حالی است که 2/22 درصد از آن‌ها رشته پذیرفته شده را مورد علاقه خود نمی‌دانند.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نتایج مطالعه دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم نشان می‌دهد به ترتیب 82 و 3/74 درصد از دانشجویان مذکر و مونث در رشته مورد علاقه خود پذیرش شده‌اند بنابراین می‌توان گفت که دانشجویان پسر به نسبت بیشتری به رشته ورودی خود علاقه دارند.

نسبت فراوانی بی‌علاقگی به رشته پذیرفته شده در گروه‌های آزمایشی گروه تجربی دارای بالاترین و گروه زبان‌های خارجه دارای پایین ترین مقدار است. پس از گروه علوم تجربی، گروه‌های علوم انسانی و ریاضی قرار دارند.

همچنین نسبت علاقه‌مندی به رشته انتخابی در میان دانشجویان بومی و غیر بومی تفاوت دارد و این تفاوت به نحوی است که دانشجویان بومی به نسبت بیشتری به رشته پذیرفته شده خود علاقه دارند.

براساس این گزارش، این مطالعه در میان 61 هزار و 211 دانشجو از 59 دانشگاه انجام شد که 7/57 درصد آنها مونث بودند، میانگین سنی جامعه آماری 44/20 سال و 3/93 درصد مجرد بود.

توزیع نسبت دانشجویان در گروه‌های آزمایشی شامل 17 درصد گروه علوم ریاضی و فنی، 6/20 درصد گروه علوم تجربی، 4/20 درصد گروه انسانی، 18 درصد گروه هنر و 8/20 درصد گروه زبان‌های خارجی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد