--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

جزئیات تغییر درس "آمادگی دفاعی " دانش‌آموزان

فارس: رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان گفت: در سال‌های گذشته رویکرد درس "آمادگی دفاعی " سخت‌افزاری بود اما در حال حاضر محتوای این درس بر اساس شرایط "جنگ نرم " تغییر یافته است.

سردار محمد صالح جوکار با اشاره به تغییر رویکرد درس "آمادگی دفاعی " از امسال در راستای مقابله با "جنگ نرم " اظهار داشت: در سالیان گذشته رویکرد و جهت‌گیری این درس سخت‌افزاری بود اما در حال حاضر با توجه به تغییر راهبردهای دشمن، محتوای این درس بر اساس شرایط "جنگ نرم " تغییر یافته است.

وی گفت: با توجه به اینکه سالانه حدود دو میلیون نفر از دانش‌آموزان درس آمادگی دفاعی را می‌گذرانند بنابراین در بُعد نظری این درس، دانش‌آموزان با ابعاد مختلف جنگ نرم آشنا خواهند شد همچنین با گنجاندن باورهایی از جمله عدالت‌طلبی، آرمان‌گرایی، ولایت‌محوری، شهادت‌طلبی و روحیه خودباوری در مباحث این درس، دانش‌آموزان با اعتقادات و باورهایی که عامل پیروزی در جنگ تحمیلی بود، آشنا می‌شوند.

* افزایش ساعات تدریس درس آمادگی دفاعی و 3 روز اردوی عملی

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان با بیان اینکه ساعات تدریس آمادگی دفاعی در سال‌های گذشته مطابق قانون نبود و در حال حاضر اصلاح شده است، اظهار داشت: ساعات تدریس این درس در گذشته یک ساعت برای مقطع راهنمایی بود که در حال حاضر به دو ساعت افزایش یافته است؛ علاوه بر این، سه روز اردوی عملی نیز برای این درس پیش‌بینی شده است که از امسال اجرایی می‌شود.

جوکار افزود: در بخش اردوی عملی، دانش‌آموزان پس از گذراندن این درس از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس نیز بازدید می‌کنند تا آنچه را که به‌طور ذهنی یاد گرفته‌اند، در عرصه عملی و میدانی نیز با دیدن آثار اقدامات شگفت‌انگیز و ماندگار رزمندگان در دوران دفاع مقدس مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: هدف از این برنامه‌ها نیز این است که فرهنگ ایثار و خودباوری برای دانش‌آموزان بازگو شود به‌طوری ‌که نوعی بازتولید ارزش‌های آن دوران بر اساس نیازهای امروز جامعه انجام شود.

جوکار در پایان تأکید کرد: انتظار ما از دانش‌آموز امروزی این است که در کنار تحصیل و تهذیب، ورزش را نیز به‌عنوان یک نوع آمادگی دفاعی جدی بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه علمی، هدف ما این است که دانش‌آموزان در تصرف قله‌های دانش و کسب قدرت علمی سهیم باشند و در رابطه با موضوع تهذیب نفس نیز انتظار اصلی از دانش‌آموزان، تلاش برای کسب بصیرت و معنویت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد