--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

جزئیات مرگ دانش آموز پس از تنبیه در مدرسه

روزان - سعید 15 سال داشت؛ او اهل یکی از روستاهای نیک شهر واقع در جنوب سیستان و بلوچستان بود. سعید فقط کتابش را نیاورده اما معلمش پس از سوال از وی به قصد تنبیه، دلسوزی یا شوخی ضربه ای به سرش زد اما ضربه معلم پس از 4 روز مرگ سعید را رقم زد.حالا مادر و پدر مانده اند با یک دنیا درد و شاید معلمی که صبح روز 2 آبان تصور نمی کرد که امروز با این همه پشیمانی و اما و اگر در بازداشت به سر ببرد.
 
 از میان مسوولان وزارتخانه مربوطه تنها رییس آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان درباره این موضوع پاسخ می دهد. او می گوید: هنوز معلوم نیست که مرگ سعید بر اثر ضربه بوده یا نه ولی در هر صورت طبق قانون و آیین‌نامه‌ها باید با معلم خاطی برخورد شود.
 
ابراهیم اعتصام، رییس آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در اینباره با اعلام اینکه معلم مذکور 30 سال سابقه معلمی داشته است ، افزود: این معلم که یکی از اقوام دانش آموز مذکور است بلافاصله پس از این اتفاق به محاکم قضایی معرفی شده و هم اکنون نیز در بازداشت به سر می برد اما هنوز مشخص نشده است که مرگ دانش آموز به علت ضربه معلم بوده یا نه.
 
 وی در خصوص نحوه فوت این دانش آموز می گوید؛ معلم این دانش آموز روز دوم آبان پس از پرسش از وی و گویا عدم پاسخ دانش آموز به سر وی ضربه ای می زند اما به گفته خودش شدت ضربه آن قدری نبوده که دانش آموز حتی شکایتی به مدیر مدرسه ابراز کند به طوری که در کلاس دوم و سوم نیز حاضر می شود.
 
اما ماجرا از آنجایی آغاز می شود که سعید در سرویس بازگشت حالش دگرگون شده و پس از رساندن وی به بیمارستان و با گذشت 4 روز جان خود را از دست می دهد.وی در ادامه با اشاره به واکنش آموزش و پرورش به برخوردی که از سوی معلم صورت گرفته است، ادامه داد:هم اکنون معلم مذکور براساس قانون به هیات تخلفات معرفی شده است و پرونده دانش آموز نیز در پزشکی قانون است. این در حالی است پزشکی قانونی هنوز به این موضوع که فوت دانش آموز بر اثر مرگ مغزی بوده یا نه پاسخی نداده است.
 
رییس آموزش و پرورش این استان همچنین با توضیح این مطلب که معلمان همواره نسبت به تنبیه جسمی و حتی روحی- روانی دانش آموز منع شده اند، ادامه داد:براساس دستورالعمل و آیین نامه انضباطی آموزش و پرورش هر گونه تنبیه دانش آموز ممنوع است و تنبیه نباید به گونه ای باشد که با تذکر موجب بیداری دانش آموز شود؛ این در حالی است که این موضوع نیز در وظایف معلم پیش بینی شده است.
 
ابراهیم اعتصام با تاکید بر تخلف معلم تنبیه کننده افزود: حتی اگر پزشکی قانونی خونریزی مغزی دانش آموز را اثبات نکند آموزش و پرورش طبق ماده 8 و 9 تخلفات در قانون با وی برخورد خواهد کرد ، به طوریکه فرد خاطی متناسب با نوع تخلف خود از انفصال موقت تا معرفی به محاکم مورد پیگرد قرار می گیرد. اما در پایان گفتنی است در تهیه گزارش مذکور معاون حقوقی امور مجلس آموزش پرورش با امتناع از پاسخگویی به علت حضور در سفر استانی خواست تا در این مورد با مدیر روابط عمومی وزارتخانه صحبت شود.
 
این در حالی است که دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش نیز پاسخگویی را به روابط عمومی سازمان ارجاع داد. همچنین نمایندگان مجلس و دو تن از اعضای کمیسیون آموزش مجلس با گذشت چند روز از انتشار خبر از این موضوع اظهار بی اطلاعی کردند.

نظرات 1 + ارسال نظر
سونا شنبه 22 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 13:19

با سلام حتی اگه سعید بر اثر اون ضربه فوت نکرده باشه معلم خاطی حق چنین برخوردی رو نداشته.باعث تاسف هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد