--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

برترین مقاله قرن به محققان مسلمان ایرانی اختصاص یافت

یکی از اساتید دانشگاه ارومیه به همراه همکارانش، یک بار دیگر نام ایران را در سطح دنیا، بلند آوازه کردند.
 
مقاله دکتر بختیار ترتیبیان عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه ارومیه به همراه بهزاد حاجی زاده و اصغر عباسی، فارغ التحصیلان رشته فیزیولوژی ورزشی از همین دانشگاه با عنوان
 The effects of ingestion of omega-3 fatty acids on perceived pain and external symptoms of delayed onset muscle soreness in untrained men  
 
بعنوان مقاله برتر  دنیا انتخاب شد.
 
این مقاله که توسط مرکز مطالعات کتابخانه ای  www.Biomedlib.com، بعنوان 10 مقاله برتر دنیا در موضوع مورد تحقیق در سال 2010 برگزیده شده است در بین 10 مقاله برتر نیز رتبه اول جهان را احراز کرده است .
همچنین این مقاله در قرن 21 نیز جزء 10 مقاله ممتاز قرن شناخته شده است .
 
دکتر بختیار ترتیبیان در همین ارتباط به ندا گفت: این مقاله  با درجه ISI در مجله پزشکی- ورزشی بالینی شماره 19 صفحه 119-115 سال 2009 آمریکا چاپ گردیده و به دلیل کاربردی بودن موضوع و بیشترین مراجعات و تقاضا، جزء ده مقاله برتر دنیا اعلام شده است.
 
عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه همچنین افزود: مقاله مورد نظر به بررسی مصرف امگا 3 با دوز تعیین شده بر روی درد درک شده و علائم ظاهری کوفتگی عضلانی تاخیری در مردان غیر ورزشکار می پردازد و برای اولین بار به صورت علمی بر روی افراد مختلف مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته است.
 
به نقل از خبرنامه سیمرغ، گفتنی است: امگا 3، اسیدهای چرب غیر اشباعی هستند که می توانند بی نظمی های ضربان قلب، میزان تری گلیسرید خون، خطر تشکیل لخته در خون، سرعت سخت شدن شریانها، خطر فشار خون بالا و خطر ابتلا به سرطان پوست وپروستات را کاهش دهند و همچنین موجب کاهش اختلالات رفتاری در جوانان شوند.
 
 به گفته این محققان باید در خصوص فواید اسیدهای چرب امگا3 واقع بین بود.امگا 3 باعث کاهش التهابات و درد های عضلانی ناشی از خستگی و همچنین شرایط رفتاری مطلوب می شود.
 
شایان ذکر است که دکتر ترتیبیان استادیار گروه تربیت بدنی وعلوم ورزشی دانشگاه ارومیه، در سال 1369 به عضویت گروه تربیت بدنی دانشگاه ارومیه در آمده و در سال 1380دکتری تخصصی خود را در گرایش فیزیولوژی ورزشی به اتمام رسانیده است.
 
وی همچنین،  دارای بیش از  31 مقاله ISC، 6 مقاله لاتین معتبر ISI در کشور های آمریکا، ایتالیا، ترکیه و استرالیا، بیش از 7  مقاله لاتین علمی، ارایه مقاله در بیش از 43 کنفرانس بین الملی و ملی ، 1 طرح پژوهشی ملی، 4طرح پژوهشی دانشگاهی،6 عنوان کتاب تالیف و ترجمه و استاد راهنمای بیش از 36 پایان نامه، بوده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد