--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

دستگاه تصفیه هوا بر پایه نانوذرات در کشور ساخته شد

محققان دانشگاه صنعتی شریف موفق به ساخت دستگاه تصفیه هوا بر پایه نانو شدند که با استفاده از تعاملات شیمیایی می‌تواند بو را از بین ببرد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، حسین رضاییان بزاز، مجری این طرح با اشاره به اینکه دستگاه‌های تصفیه هوا از دو سازوکار فیزیکی و یا شیمیایی برای تصفیه و تهویه هوا استفاده می‌کنند، افزود: دستگاه‌های تصفیه هوای فیزیکی، ذرات معلق و گرد و غبار را از بین می‌برد.

وی افزود: محققان دانشگاه صنعتی شریف طی یک فرآیند شیمیایی، فیلترهایی را با استفاده از نانو ذرات دی‌اکسید تیتانیوم ساخته‌اند که در مجاورت لامپ فرابنفش فعال می‌شود.

به گفته این پژوهشگر، این فیلتر بوی محیط را که ناشی از ذرات آلی موجود در هواست از بین می‌برد.

وی با تاکید بر این که این دستگاه تصفیه برای از بین بردن آلاینده‌های آلی ساخته شده، کاربرد آن را در صنایع گاز و پتروشیمی برای از بین بردن بوی H2S و مرکاپتان‌ها و صنایع شیمیایی برای از بین بردن بوی مواد حلال مانند استون و الکل‌ها بیان کرد.

رضاییان اظهار داشت: نمونه نخست صنعتی این دانشگاه ساخته شده و قرار است نمونه‌های بعدی به دو صورت دستگاه فعلی و کارتریج‌های نصب شده در دستگاه هواساز تولید شود.

گفتنی است، این دستگاه که در آزمایشگاه نانو ذرات و پوشش‌های نانومتری دانشگاه شریف تولید شده در سومین جشنواره فناوری نانو که اوایل آبان ماه در تهران برگزار شد، عرضه شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد