--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

ثبت‌نام سی ‌وهشتمین دوره آزمون دستیاری ازفردا آغاز می‌شود

ثبت‌نام سی ‌و هشتمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی از فردا 15 آبان ماه آغاز می‌شود.

دکتر جبرائیل نسل سراجی رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه ثبت‌نام آزمون دستیاری تخصصی پزشکی دوره سی ‌و هشتم تا20 آذرماه انجام می‌شود، گفت: داوطلبان باید با مراجعه به مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانیhttp://sanjeshp.ir  نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی با اشاره به نحوه برگزاری آزمون، اظهارکرد: آزمون پذیرش دستیار تخصصی شامل یک آزمون کتبی چهارجوابی با200 سؤال است که از این 200 سؤال، دو سؤال از منابع اخلاق پزشکی خواهد بود.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه تغییرات پیشنهادی در ارتباط با موضوع تحول در نظام پذیرش دستیار برای این دوره از آزمون دستیاری اعمال نخواهد شد، خاطرنشان کرد: سؤالات آزمون بر اساس منابع اعلام شده طراحی می‌شود.

سراجی با اشاره به شرایط شرکت مشمولین تسهیلات آموزشی، پژوهشی و رفاهی ویژه استعدادهای درخشان، گفت: این دسته از افراد فقط یک نوبت و حداکثر تا 2 سال پس از فراغت از تحصیل در آزمون ورودی پذیرش دستیار تخصصی شرکت می‌کنند.

وی افزود: یک درصد رتبه‌ اول‌، یک درصد رتبه‌ دوم‌ (صدک‌ 98 تا 99) و یک درصد رتبه‌ سوم‌ (صدک‌ 97 تا 98) دانشگاه‌های‌ علوم‌ پزشکی‌ می‌توانند قبل‌ از انجام‌ خدمات‌ قانونی‌ با رعایت‌ مقررات‌ مربوطه‌ در آزمون‌ پذیرش‌ دستیار شرکت‌ کنند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از برگزاری سی ‌وهشتمین دوره آزمون دستیاری در 28 بهمن ماه خبر داد و افزود: توزیع کارت ورود به جلسه طی روزهای 25 تا 27 بهمن ماه انجام می‌شود.

وی در مورد زمان اعلام نتایج اولیه گفت: تا پایان اسفند ماه نتایج اولیه سی ‌وهشتمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی اعلام می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد