--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت کنکور89 از فردا آغاز می‌شود

ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری 89 از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: داوطلبانی که در آزمون سراسری 89 شرکت کرده و در دوره‌های روزانه و شبانه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند؛ می‌توانند برای پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت این آزمون با توجه به شرایط و ضوابط لازم از فردا تا 14 آبان ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  و پرداخت وجه مربوط به تکمیل ظرفیت به مبلغ یک هزار و800 تومان در این مرحله ثبت نام کنند. همچنین داوطلبان می‌توانند حداکثر20 کد رشته به روش اینترنتی دراین مرحله انتخاب کنند.

بنابراین گزارش، آن دسته از داوطلبانی که در یکی از رشته‌های متمرکز آزمون سراسری89 پذیرفته شده‌اند باید ضوابط مربوط به متقاضی شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی را رعایت کنند و در صورت قبولی نهایی این دسته از داوطلبان در این گزینش، قبولی آنها کان لم یکن تلقی می‌شود و چنانچه داوطلبان متقاضی، در دوره‌های روزانه مندرج در این اطلاعیه پذیرفته شوند و یا قبولی قبلی آنان دوره روزانه باشد، حتی با دادن انصراف از تحصیل نیز حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال بعد (1390) را نخواهند داشت. بنابراین به پذیرفته‌شدگان تأکید می‌شود در تکمیل فرم تقاضانامه شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مندرج در این اطلاعیه دقت کافی را مبذول دارند، چرا که در غیر این صورت هیچگونه اعتراضی قابل قبول نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، در ادامه اطلاعیه سازمان سنجش آمده است، در صورت قبولی نهایی این دسته از داوطلبان در این گزینش، با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد. همچنین پذیرفته‌شدگان متمرکز آزمون سراسری در هر یک از کد رشته‌های تحصیلی بورسیه و یا شرایط خاص که به دستگاه‌های اجرایی تعهد خدمت دارند و پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان دیپلمه رسمی و یا پیمانی شاغل در وزارت آموزش و پرورش مجاز به ثبت‌نام و شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مندرج در این اطلاعیه نمی‌باشند.

بر اساس این گزارش، کلیه داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 1389 شرکت کرده و در دوره‌های روزانه، شبانه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند متقاضی کد رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به شرح مندرج دراطلاعیه سازمان سنجش شوند.

داوطلبان باید هریک از گروه‌های آزمایشی ضرورت دارد در انتخاب رشته‌های تحصیلی مورد علاقه، به شرایط و ضوابط هر یک از رشته‌های انتخابی و همچنین شرایط و ضوابط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی مربوط که در دفترچه‌های راهنمای شماره 1 و 2 آزمون سراسری سال 1389، این اطلاعیه و سایر اطلاعیه‌های مربوط درج شده است، توجه کنند.

بنابراین گزارش، نیمسال پذیرش دانشجو در هر یک از کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه بسته به امکانات و نظر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی، خواهد بود و داوطلبان‌ در صورت‌ تمایل‌ می‌توانند کدرشته‌های‌ انتخابی‌ نیمه‌ متمرکز مندرج در این اطلاعیه را از جداول‌ مربوط استخراج‌ و به‌ ترتیب‌ اولویت‌ علاقه‌ از طریق اینترنت در فرم‌ انتخاب‌ رشته‌های ‌تحصیلی‌ مرحله تکمیل ظرفیت به‌ همراه‌ سایر کدرشته‌های‌ متمرکز در هر اولویتی‌ که‌ علاقه‌ دارند بر اساس ضوابط و توضیحات مربوط به رشته‌های نیمه‌متمرکز دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره 2) وارد نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد