--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

تدریس کتاب های کمک درسی در مدارس، ممنوع

معاون پژوهش و برنامه ریزی درسی آموزش و پرورش گفت:‌ الزام دانش آموزان به خرید کتاب های کمک درسی و تدریس آن در ساعات رسمی مدارس غیر قانونی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: متاسفانه برخی معلمان برای کم و آسان کردن کار خود در کلاس از کتاب های کمک درسی استفاده می کنند که تخلف آشکار است.

وی افزود: 50 درصد از کتاب های کمک درسی موجود در بازار به ویژه کتاب های ناشرانی که تبلیغات گسترده ای در رسانه ها نیز می کنند، غیر استاندارد هستند و موجب رواج حفظ کردن به جای یادگیری و رکود ذهن دانش آموزان می شوند.

محمدیان گفت: بازار آشفته و به دور از اهداف آموزشی کتاب های کمک آموزشی غیر استاندارد و نیازهای کاذب ناشی از آزمون سراسری دانشگاه ها، دانش آموزان را هر چه بیشتر برای استفاده از کتاب های کمک درسی ترغیب کرده است.

وی افزود: مطالب مناسب و لازم برای دانش آموزان هر پایه، در کتاب های درسی آورده شده است.

محمدیان اضافه کرد: کتاب های کمک درسی غیر استاندارد موجود در بازار مفاهیم اضافی به دانش آموزان تحمیل می کنند که متناسب با سطح رشد دانش آموزان نیست و موجب اخلال در فرآیند تربیتی و آموزشی می شود.

وی با بیان این که کتاب های کمک درسی غیر استاندارد به جای کمک به فرآیند آموزش موجب اخلال در این فرآیند می شوند، افزود: تدریس کتاب های کمک درسی باید در ساعات غیر رسمی انجام و تنها از کتاب های کمک درسی استاندارد که در پایان کتاب های درسی معرفی شده اند، استفاده شود.

محمدیان به اجرای طرح ساماندهی کتاب های کمک آموزشی اشاره کرد و گفت: این طرح از سال های گذشته برای معرفی و استاندارد سازی کتاب های کمک درسی آغاز شده و به موفقیت هایی خوبی نیز دست یافته است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی درسی آموزش و پرورش تاکید کرد: با اجرای این طرح کتاب های کمک درسی نامناسب معرفی و کتاب های آموزشی استاندارد، حمایت و تشویق می شوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد