--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

نظام جدید آموزشى از سال آینده اجرا مى شود

وزیر آموزش وپرورش از اجرای نظام جدید آموزشی و تغییر کتاب های درسی سال اول ابتدایی ازسال تحصیلی آینده خبرداد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی دولت، حمیدرضا حاجی بابایی در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی جدید که دردبیرستان نمونه دولتی پسرانه رشد در منطقه 16 تهران برگزار شد، همچنین ضمن ارایه گزارش مبسوطی از عملکرد 10 ماهه این وزارتخانه گفت: درصورت تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تغییر مقاطع تحصیلی، از سال آینده پایه ششم در مقطع ابتدایی ایجاد می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح تحول بنیادین در آموزش وپرورش اظهار داشت: باید تمام زیرساخت ها براساس سند ملی آماده شوند و کارهایی که درطول یک سال گذشته دراین وزارتخانه انجام شده براساس سندملی طراحی شده و شکل گرفته است.

وی همچنین ضمن اشاره به اینکه محور اساسی تحول در آموزش وپرورش نیروی انسانی است، یادآور شد: معلم محور تحول در آموزش و پرورش است و تمام برنامه ها برمحوریت نیروی انسانی ومعلم شکل می گیرد.

احداث 13 هزار سالن ورزشی جدید

وزیر آموزش وپرورش همچنین بکارگیری 15 هزار معلم ورزش در این وزارتخانه را که از 15 مهر وارد نظام آموزشی می شوند، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار «تحصیل، تهذیب، ورزشی» ارزیابی کرد و افزود: علاوه بر 4000 سالن ورزشی که طی 10 ماه اخیر احداث شده است، ساخت 13 هزار سالن ورزشی جدید دردستور کار قرار دارد که تعدادی ازآنها 15 مهرماه باحضور رئیس جمهور افتتاح می شود.

وی همچنین گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته درتمام استان ها یک سالن ورزشی و در هر مدرسه یک سالن ورزشی برای دانش آموزان ایجاد می شود.

حاجی بابایی در بخشی از گزارش خودبه فعالیت 35 انجمن ورزشی، ساخت 400 استخر شنا طی سه سال آینده اشاره کرد و قهرمانی تیم والیبال دانش آموزی درجهان وکسب مقام دوم تیم هندبال را در راستای تحقق اهداف این وزارتخانه برای توسعه ورزش ارزیابی کرد.

جذب 12 هزار مشاور جدید برای مقاطع تحصیلی ابتدایی وراهنمایی

حاجی بابایی دربخش دیگری از سخنان خود از جذب 12 هزار مشاور جدید درنظام آموزشی خبرداد و افزود: بیش از 90 درصد این مشاوران با داشتن مدارک کارشناسی وکارشناسی ارشد وارد دوره ابتدایی می شوند.

قرائت سوگند نامه معلمی توسط 40 هزار نیروی جدیدالاستخدام

وزیر آموزش وپرورش گفت: برای اولین بار درکشور نیروهای جدید با قرائت سوگندنامه معلمی وارد آموزش وپرورش شده اند تا بدینوسیله جایگاه معنوی معلم یادآوری شود و در راستای ارتقای این جایگاه تلاش بیشتری صورت گیرد.

تغییرات ساختاری هنرستان ها و رشد 12 درصدی

وی دربخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به تغییرات ساختاری در هنرستان ها از رشد 12 درصدی هنرستان ها طی سال گذشته خبرداد و اظهار داشت: ازسال جاری دانش آموزان سال سوم هنرستان می توانند مستقیماً وارد دانشگاه شوند.

حاجی بابایی درخاتمه ضمن اشاره به برنامه هایی چون طرح اتصال 70 هزارمدرسه به شبکه اینترانت ملی، طرح بیمه طلایی وبهره مندی 500 هزار فرهنگی از کارت اعتباری میزان گفت: تمام برنامه های این وزارتخانه در راستای تحقق یک هدف است و آن این که معلم را به جایگاه واقعی خود برسانند.

وی افزود: چنانچه این هدف محقق شود بسیاری از مشکلات و مسایل فرهنگی قابل حل است، چرا که کلید تحول در جامعه معلم است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد