--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

پذیرش دانشجوی مقطع دکترا از امسال سراسری برگزار می‌شود

مراسم تودیع و معارفه رئیس پیشین و سرپرست جدید دانشگاه تربیت معلم آذربایجان، با حضور دکتر محمد سرورالدین معاون وزیر ورئیس سازمان سنجش آموزش کشور، معاون استاندار آذربایجان شرقی، فرماندار آذرشهر، هیئت رئیسه دانشگاه‌های منطقه مسئولان محلی و اعضای هئیت علمی و کارکنان دانشگاه تربیت معلم آذربایجان برگزار شد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی ایسنا، در این مراسم دکتر سرورالدین با بیان اینکه تغییر مدیریت دانشگاه‌ها را نمی‌توان تغییری کلی به حساب آورد، بلکه این امر به نوعی مکمل مدیریت قبلی محسوب می‌شود اظهار داشت: مدیر جدید با تفکرات و ابتکارات جدید می‌تواند ادامه مسیر هدایت بهتر سازمان را به عهده گیرد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه افزود: اعضای هیئت علمی که مسئولیت قبول می‌کنند، ابتدا باید یک معلم ساعی باشند و در کنار آن مسئولیت های اجرایی را در دانشگاه بپذیرد، زیرا رئیس دانشگاه بودن هیچ امتیازی برای ارتقا اساتید بوجود نمی‌آورد و آنان باید در امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی هم کوشا باشند.

وی همچنین در خصوص اسلامی شدن دانشگاهها گفت: این مورد بسیار قوی تر از گذشته دنبال می شود و کارهای زیادی در این ارتباط صورت گرفته و خوشبختانه وزیر علوم نیز در این زمینه طرح‌های خوبی ارائه نموده که همه این برنامه‌ها اثباتی هستند و هیچ مورد نفی و یا حذف در این برنامه‌ها دیده نمی‌شود.

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه تاکنون 7 هزار نفر برای جذب هیئت علمی در سایت وزارت علوم تشکیل پرونده داده‌اند، اظهارکرد: از این پس دانشگاهها برای جذب هیئت علمی مورد نیازشان می‌توانند از میان افراد واجد شرایطی که وزارت علوم به آنها معرفی می‌کند نیروهای مورد نیاز خود را انتخاب و جذب نمایند و همچنین در این راستا وزیر علوم آئین نامه منع استخدام مربیان را هم لغو نمود تا این گروه نیز در صورت واجد شرایط بودن جذب دانشگاه‌ها شوند و در حین تدریس در مقطع دکترا هم ادامه تحصیل دهند.

سروالدین با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها در سطح مناسبی قرار دارد، گفت: طبق آخرین آمار دریافتی، ظرفیت دانشگاه‌های دولتی سالانه حدود 750 هزار نفر است که اگر ظرفیت دانشگاه آزاد را هم به آن اضافه کنیم، حدود 000/286/1نفر می شود در حالیکه کل داوطلبان ورود به دانشگاه با احتساب غایبان امسال حدود 000/120/1 نفر بودند که این به معنای بالا بودن ظرفیت دانشگاه‌ها نسبت به داوطلبان ورودی است.

وی در ادامه افزود: در سایه زحمات مسئولان که در توسعه آموزش عالی کشور تلاش کرده‌اند، امروز ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها بسیار بالاست و در این شرایط دانشگاه‌هایی در جذب دانشجویان مستعد موفق‌ترند که شرایط خود را در همه زمینه‌ها تقویت کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه از امسال پذیرش دانشجوی مقطع دکترا بصورت سراسری انجام می‌شود، اظهار امیدواری کرد که دانشگاه‌های کشور با افزایش پذیرش دانشجویان خارجی، زمینه آشنایی این دانشجویان را با فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی و نشر آن در اقصی نقاط جهان آماده نمایند.

به گزارش ایسنا، همچنین در این جلسه دکتر امین فر رئیس سابق دانشگاه تربیت معلم آذربایجان و دکتر سید جلیل اکرمی سرپرست جدید این دانشگاه، عملکرد و برنامه‌های خود در نحوه توسعه دانشگاه را اعلام نمودند.

در پایان این مراسم حکم سرپرست جدید دانشگاه تربیت معلم آذربایجان و لوح تقدیر وزیر علوم برای رئیس سابق این دانشگاه بوسیله دکتر سرورالدین، معاون وزیر و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به آنان اهدا شد.

گفتنی است دکتر سید جلیل اکرمی دانشیار دانشگاه تبریز بوده و پیش از این مسئولیت معاونت آموزشی این دانشگاه را بر عهده داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد