--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

جزئیات ثبت نام مشمولان و سربازان در دانشگاه‌ها

فارس: معاون مشمولان سازمان وظیفه عمومی گفت: برای سهولت در ثبت نام مشمولانی که در دانشگاه‌ها پذیرفته شوند چارچوبی تعریف و به مراجع ذیربط ابلاغ شده است.

سرهنگ حسن حلوایی معاون مشمولان سازمان وظیفه عمومی افزود: برای تسهیل در ثبت نام مشمولانی که در دانشگاه‌ها پذیرفته شوند و به حداقل رساندن مراجعه آنان به سازمان وظیفه عمومی چارچوبی تعریف و به وزارت علوم، بهداشت، دانشگاه آزاد و واحدهای وظیفه عمومی سراسر کشور ابلاغ شده است که بر اساس آن ثبت نام مشمولان در دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: همه متولدان سال 71 که در مؤسسات و مراکز آموزش عالی پذیرفته شوند می‌توانند با مراجعه به واحدهای دانشگاهی پذیرفته شده برای ادامه تحصیل ثبت نام کنند.

سرهنگ حلوایی افزود: همه متولدان نیمه دوم سال 69 و 70 چنانچه دیپلم خود را به صورت حضوری اخذ کرده باشند مجاز به ثبت نام هستند.اگر این متولدان دیپلم خود را به صورت آزاد و داوطلبانه اخذ کرده باشند نمی‌توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه مربوط ثبت نام کنند.

معاون مشمولان سازمان وظیفه عمومی گفت: همه فارغ التحصیلان متوسطه که قبل از اتمام 24 سالگی و تا شهریور امسال به صورت حضوری دیپلم خود را اخذ کنند نیازی به مراجعه به سازمان وظیفه عمومی ندارند.

وی اظهار داشت: آن دسته از مشمولانی که به سازمان وظیفه عمومی مراجعه و برگ اعزام دریافت کرده‌اند، نیازی به مراجعه دوباره به وظیفه عمومی ندارند.

سرهنگ حلوایی گفت: دانشجویانی که فارغ التحصیل دانشگاه شده‌اند و در مهلت 6 ماه بعد از فراغت قرار دارند نیازی به مراجعه سازمان وظیفه عمومی ندارند.

وی همچنین یادآور شد: کسانی که مدت تحصیل آنها در مقطع قبلی زیاد شده است، برای مثال کسی که دوره کاردانی را به جای 2 سال در مدت 4 سال به اتمام رسانده باشد نمی‌توانند ثبت نام کنند.

معاون مشمولان سازمان وظیفه عمومی گفت: دانشجویانی که "اخراجی، انصرافی و ترک تحصیلی " هستند، مجاز به ثبت نام نیستند و دانشجویانی که فارغ التحصیل مقطع کاردانی و کارشناسی هستند نمی‌توانند در مقاطع پیوسته بالاتر ثبت نام کنند، این افراد باید حتماً در دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به صورت ناپیوسته شرکت کنند و نمی‌توانند از ابتدا دوباره شروع به تحصیل کنند.

سرهنگ حلوایی گفت: آن دسته از کسانی که در دوره کاردانی فارغ‌التحصیل شده‌اند و در کارشناسی پیوسته همان رشته قبول شوند بدون داشتن سنوات تحصیلی با یک سقف دو ساله دیگر می‌توانند ثبت نام کنند.

معاون مشمولان سازمان وظیفه عمومی همچنین اظهار داشت: سربازانی که در حین خدمت هستند چنانچه غیبت نداشته باشند و مجوز ترخیص از یگان خدمتی خود اخذ کنند می‌توانند ثبت نام کنند.

وی در خصوص شرایط ثبت نام طلاب در دانشگاه‌ها گفت: طلاب حوزه علمیه چون دارای معافیت تحصیلی حوزه هستند با موافقت حوزه علمیه می‌توانند در دانشگاه پذیرفته شده ادامه تحصیل دهند و تا زمانی می‌توانند در دانشگاه مربوط تحصیل کنند که در حوزه علمیه مشغول به تحصیل باشند و اگر چنانچه از حوزه علمیه به هر نحو انصراف دهند و ترک تحصیل کنند یا اخراج شوند مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه نخواهند بود.

معاون مشمولان سازمان وظیفه عمومی اعلام کرد: هیچ یک از واحدهای دانشگاهی کشور مجاز نیستند مشمولان غایب را در دانشگاه ثبت نام کنند و در صورت مشاهده چنین موردی به عنوان تخلف آن واحد دانشگاهی پیگیری خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد