--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

جاسبی: 1000 دانشجوی ایرانی در مالزی بورسیه می شوند

مهر: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از بورسیه کردن یک هزار تن از دانشجویان ایرانی که در مالزی در مقطع دکتری تحصیل می کنند خبر داد.

عبدالله جاسبی در جمع نمایندگان دانشجویان دانشگاههای مالزی افزود: دانشجویانی که در مقطع دکتری در دانشگاه های معتبر و مورد تایید وزارت علوم تحصیل می کنند و رشته آنها مورد نیاز دانشگاه آزاد باشد، می توانند از بورسیه دانشگاه آزاد استفاده کنند.

وی گفت: اگر دانشجویان دوره دکتری بتوانند این سهمیه را جذب کنند، دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد این تعداد بورسیه را افزایش دهد.

وی از رشته برق، عمران، تکنولوژی اطلاعات، زبان انگلیسی، بیوتکنولوژی، نمک زدایی و فیزیک هسته ای به عنوان برخی از رشته های مورد نیاز دانشگاه آزاد نام برد.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: دانشگاه آزاد اسلامی باید سالانه بیش از 7 هزار عضو هیئت علمی را استخدام کند تا بتواند کیفیت علمی و کارایی آموزشی خود را بیش از گذشته ارتقا دهد.

وی گفت: گرچه هر سال تعداد زیادی از فارغ التحصیلان داخل کشور اعم از دانشگاه های دولتی و دانشگاه آزاد جذب دانشگاه می شوند اما این تعداد نیازهای علمی دانشگاه آزاد را تامین نمی کند.

جاسبی که برای عقد قرارداد همکاریهای علمی آموزشی در مالزی به سر می برد، افزود: در سه دهه فعالیت دانشگاه آزاد موفق شدیم به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم و زیرساخت های مورد نیاز دانشگاه و دانشجویان را به لحاظ کمی و کیفی تامین کنیم و در دهه آینده باید به جذب و تامین کادر هیئت علمی مناسب و ارتقای علمی بیشتر دانشگاه توجه شود.

وی گفت: در واحدهای دانشگاه آزاد با بیش از 20 میلیون متر مربع فضای آموزشی یک و نیم میلیون دانشجو مشغول تحصیل هستند و تا امروز بیش از 5/3 میلیون تن از این دانشگاه در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فارغ التحصیل شده اند.

رئیس دانشگاه آزاد از همکاری علمی - آموزشی با برخی از دانشگاههای مالزی خبر داد و افزود : برای همکاری های آموزشی در مقطع تحصیلات تکمیلی و نیز ایجاد فرصت مطالعاتی برای اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد با دانشگاه "نیلای" مالزی در حال مذاکره و عقد قرارداد هستیم.

وی پیش از این از راه اندازی شعبه بین المللی دانشگاه آزاد در مالزی خبر داده و گفته بود: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی ایران 200 دانشجوی بورسیه در مالزی دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد