--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

برکناری 2 مدیر مدرسه به دلیل دریافت اجباری وجه نقد از والدین

فارس: معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش گفت: در هفته گذشته، 2 مدیر مدرسه به دلیل دریافت اجباری وجه نقد از والدین دانش‌آموزان عزل شدند.

احمد حیدری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به رؤسای مناطق و مدیران کل آموزش و پرورش دستور داده شده است تا در هنگام ثبت‌نام هیچ وجهی از خانواده‌ها دریافت نشود، اظهار داشت: تمام مدیران موظف به رعایت این دستور هستند البته به جز مدارسی که طبق بخشنامه اجازه دریافت پول را دارند.

حیدری ادامه داد: این مشکل نیز در کارگروه «بررسی مسائل معاونت‌های آموزش ابتدایی و متوسطه» در اجلاس بیست و هفتم رؤسای آموزش و پرورش بررسی می‌شود.

* کاهش تعداد مدارس قلع و قمعی کشور به کمتر از 200 مدرسه

معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع مدارس استیجاری و قلع و قمعی و شکل پیگیری آن اظهار داشت: موضوع مربوط به این مدارس یکی از مسائلی است که در اجلاس بیست و هفتم رؤسای آموزش و پرورش استان‌ها در روزهای 16 تا 18 مرداد با حضور کارشناسانی از مجلس و دولت بررسی خواهد شد.

وی افزود: مدارس قلع و قمعی، مدارسی هستند که زمین آنها توسط مراجع قانونی و دولتی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است و این وزارتخانه‌ نیز با بودجه دولتی یا کمک‌های خیّرین مدرسه‌ساز اقدام به ساخت مدرسه در آن زمین کرده‌ است.

حیدری ادامه داد: پس از ساخت مدارس اشخاصی اعم از حقوقی یا حقیقی با طرح شکایت در دادگاه نسبت به زمین ادعای مالکیت کرده‌اند که با صدور حکم توسط دادگاه به نفع مالک، وضعیت این زمین‌ها قلع و قمعی قلمداد می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تعداد این مدارس در سال‌های گذشته بیش از 890 مورد بوده است که با اقدامات انجام شده نظیر تهاتر یا توافق با مالک زمین، هم‌اکنون تعداد آنها به کمتر از 200 مورد رسیده است؛ همچنین تأکید وزیر آموزش و پرورش نیز بر ساماندهی فضاهای آموزشی است که بر این اساس تا ابتدای مهر شرایطی برای توافق با مالکان یا تهاتر فراهم خواهد شد.

وی همچنین پاسخگویی درباره سرنوشت «مدرسه مروی» را به نشستی دیگر با خبرنگاران پس از برگزاری اجلاس بیست و هفتم رؤسای آموزش و پرورش موکول کرد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد