--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

وضعیت اعزام دانشجویان پس از قطعنامه

مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آخرین وضعیت اعزام دانشجویان به چین و روسیه با توجه به رأی این دو کشور به قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت را تشریح کرد و گفت: وزارت علوم تابع سیاستهای کلی کشور است.

حسن مسلمی نائینی در گفتگو با مهر با بیان این خبر گفت: پذیرفته شدگان بورس اعزام به خارج از کشور در حال پیگیری برای اخذ پذیرش در دانشگاههای خارج از کشور هستند و تا یکسال برای اخذ پذیرش فرصت دارند اما نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این است که این افراد هر چه زودتر اعزام شوند.

وی از برگزاری جلسات متعدد توجیهی برای پذیرفته شدگان بورس اعزام به خارج خبر داد و گفت: فارغ التحصلان دانشگاههای خارج از کشور و رایزنان علمی جمهوری اسلامی ایران در این جلسات توجیهی حضور پیدا می کنند و در خصوص کشورهای مختلف بویژه چین و روسیه اطلاعاتی در اختیار پذیرفته شدگان بورس اعزام به خارج قرار می دهند تا آنها بتواند بهتر برای کشوری که می خواهند پذیرش بگیرند تصمیم گیری کنند.

مسلمی نائینی در پاسخ به اینکه آیا رأی چین و روسیه به قطعنامه ضد ایرانی شورای امنیت تأثیری در تغییر سیاستهای جمهوری اسلامی ایران برای اعزام دانشجو به این دو کشور خواهد داشت گفت: "وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تابع سیاستهای کلی کشور است. هنوز چیزی مبنی بر محدود کردن اعزام دانشجو به چین و روسیه به وزارت علوم ابلاغ نشده است و همچنان اعزام دانشجو به این دو کشور را جدی پیگیری می کنیم."

وی خاطرنشان کرد: "وزارت علوم با موضوعات به صورت جزیره ای برخورد نمی کند و تابع سیاستهای کلی کشور است لذا هر وقت به وزارت علوم گفتند پذیرش دانشجو به چین و روسیه را محدود یا لغو کنید آنگاه عمل می کنیم."
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد