--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

جاسبی: برای حذف کنکور آماده ایم

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به رقابت یک میلیون و 130 هزار متقاضی شرکت در آزمونهای این دانشگاه در سال 89 از اعلام نتایج نهایی آزمون غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در نیمه اول شهریور ماه خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش در کنکورهای آزاد تغییر چندانی نکرده است.

به گزارش مهر، عبدالله جاسبی صبح امروز پنجشنبه در نشست خبری کنکور غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: در کنکور غیرپزشکی دانشگاه آزاد 730 هزار داوطلب در 7 هزار و 13 رشته محل در تهران، 218 حوزه امتحانی در سطح کشور و 7 حوزه امتحانی خارج از کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند.
 
رقابت یک میلیون و 130 هزار داوطلب در آزمونهای سال 89 دانشگاه آزاد
 
جاسبی با اشاره به رقابت داوطلبان آزمون غیر پزشکی دانشگاه آزاد در7 هزار و 13 رشته محل به تعداد داوطلبان آزمونهای 89 دانشگاه اشاره کرد و گفت: در آزمون رشته‌های غیرپزشکی 730 هزار داوطلب، آزمون پزشکی 200 هزار داوطلب و در آزمون کاردانی پیوسته 210 هزار داوطلب شرکت کرده‌اند که در مجموع تعداد داوطلبان آزمون این دانشگاه بیش از یک میلیون و 130 هزار نفر است.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در آزمون غیر پزشکی امسال نسبت زنان و مردان به هم نزدیک بوده است که 51 درصد داوطلبان را مردان و 49 درصد را داوطلبان خانم تشکیل می‌دهند این در حالی است که در آزمون پزشکی تعداد داوطلبان زن با احتساب 72 درصد از مردان پیشی گرفته‌ است.
 
وی اضافه کرد: اما در آزمون کاردانی پیوسته 70 درصد داوطلبان مرد هستند.
 
گروه ریاضی بیشترین تعداد شرکت‌کننده را دارد
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: داوطلبان مجموعه ریاضی با احتساب 48 درصد بیشترین تعداد داوطلبان را تشکیل می‌دهند و پس از آن نیز داوطلبان مجموعه علوم انسانی با 35 درصد، علوم تجربی با 15 درصد و گروه هنر نیز با کمتر از 2 درصد داوطلبان آزمون را به خود اختصاص داده اند.
 
اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد در نیمه دوم شهریورماه
 
جاسبی با اشاره به زمان نهایی اعلام نتایج کنکورهای این دانشگاه اظهار داشت: سعی می شود که تا نیمه اول شهریور ماه نتایج نهایی اعلام شود تا داوطلبان بتوانند بین قبولی خود در آزمون دانشگاه آزاد و دانشگاههای سراسری انتخابی درست داشته باشند.
 
جزئیات پذیرش کنکورهای دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیتهای آزمون امسال چندان تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است، گفت: امسال در رشته های علوم غیرپزشکی ظرفیت ها تغییری نمی کند اما در گروه علوم پزشکی 20 درصد افزایش ظرفیت داریم و در کاردانی پیوسته نیز ظرفیت ها 25 درصد افزایش می یابد.
 
وی با اعلام اینکه تعداد شرکت کنندگان در کنکور امسال دانشگاه آزاد اسلامی افزایش داشته است گفت: در مجموع داوطلبان شرکت کننده نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته اما ظرفیتها تغییری نکرده است.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به ظرفیتهای پذیرش در کنکورهای امسال این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در سه آزمون متوالی دانشگاه آزاد اسلامی در مجموع بین 450 تا 500 هزار نفر پذیرفته خواهند شد. در مقطع کاردانی 150 هزار نفر، رشته های غیرپزشکی 300 هزار نفر و علوم پزشکی نیز کمتر از 50 هزار نفر پذیرفته خواهند شد.

جاسبی در ادامه خاطرنشان کرد: پذیرش در مقطع کارشناسی تغییری نکرده است اما در نظر داریم پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی را در مقطع کارشناسی ارشد افزایش دهیم.
 
وی در خصوص افزایش شهریه های دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: در خصوص شهریه های دانشگاه آزاد فعلا بحث نخواهیم کرد.
 
زمان برگزاری آزمون پزشکی و کاردانی پیوسته سال 89 دانشگاه آزاد
 
جاسبی با اشاره به زمان برگزاری آزمونهای گروه پزشکی و کاردانی پیوسته سال 89  دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: آزمون پزشکی دانشگاه دو هفته دیگر یعنی اول مرداد ماه و آزمون کاردانی پیوسته نیز سه هفته دیگر هشتم مرداد ماه برگزار می‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به حذف کنکور در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در این راستا ما تابع مصوبات مجلس شورای اسلامی هستیم. دولت تصمیم گرفته است حذف کنکور دو سال عقب بیفتد و سال 93 حذف شود اما به هر حال ما برای حذف کنکور هیچ مشکلی نداریم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد