--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

امتحانات پیش‌دانشگاهی نهایی می‌شود

همشهری آنلاین: همه امتحانات پیش‌دانشگاهی از سال تحصیلی 90-89 به‌صورت نهایی برگزار می‌شود و دست‌کم 30 درصد از نمرات پیش‌دانشگاهی در کنکور ورودی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور تاثیر می‌گذارد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش البته برگزاری امتحانات نهایی پیش‌دانشگاهی را مشروط به تایید شورای‌عالی آموزش و پرورش دانست و گفت: همه دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی موظف هستند در کلاس‌های درس حضور یابند و اگر برای شرکت در کلاس‌های کنکور غیبت کنند، برابر آیین‌نامه انضباطی با آنها برخورد خواهد شد.

ابراهیم سحرخیز با یاد‌آوری اینکه آموزش و پرورش تجربه برگزاری 90 ساله امتحان نهایی را دارد، اظهار کرد: نمرات امتحان نهایی و نمرات دوره تحصیل دانش‌آموزان می‌تواند جایگزین نمرات و رتبه‌های کنکور شود.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، سال تحصیلی 90-89 سال تجهیز هنرستان‌ها و مدارس نامگذاری شده و اصلی‌ترین رویکرد آموزش و پرورش نیز توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای و کاردانش است.

این اعتبارات توسط استان‌ها تامین خواهدشد.
سحر‌خیز اظهار کرد: همچنین وزارت آموزش و پرورش نیز دست‌کم 100 میلیارد تومان اعتبار جداگانه به‌صورت متمرکز برای تجهیز هنرستان‌ها اختصاص داده‌است.

واریز سرانه دانش‌آموزی

به گفته معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، افزون بر سرانه عادی، یک تا 5 میلیون تومان سرانه ویژه نیز به حساب مدارس روستایی واریز می‌شود. همچنین این مدارس به سامانه اطلاعاتی آموزش و پرورش متصل می‌شوند تا از امسال همه اطلاعات دانش‌آموزان مانند کد ملی، سوابق خانوادگی و تحصیلی به شکل آنلاین در آموزش و پرورش تهیه شود.

سحرخیز در باره زمان واریز سرانه به حساب مدارس اظهار کرد: سرانه مدارس شهری مرداد ماه واریز می‌شود اما در مدارس روستایی سرانه‌ها پس از صدور حکم ابلاغ مدیران به‌طور مستقیم از طریق وزارتخانه به حسابشان واریز می‌شود.البته پیش از این اعلام شده‌بود که سرانه عادی مدارس،  تیر‌ماه و به‌صورت مستقیم به حساب آنها واریز خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد