--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

پایان پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی

مهر: وزیر علوم از پایان پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی بر اساس مصوبه توقف پذیرش دانشجو در این دانشگاه خبر داد گفت: دانشجویان علمی کاربردی نگران نباشند زیرا بندهای این مصوبه کاملاً تکلیف هیئت علمی، کارمندان و دانشجویان این دانشگاه را مشخص کرده است.

دکتر کامران دانشجو در پاسخ به سئوالاتی در زمینه مصوبه دولت برای دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه ای گفت: مصوبه مربوط به دانشگاه علمی کاربردی در شورای عالی اداری تصویب شده و به وزارت علوم نیز ابلاغ شده است. مصوبه مربوط به بهمن ماه سال 88 است و شورای عالی اداری در حال حاضر با امضای ریاست جمهوری آن را ابلاغ کرده و من نیز مجری این مصوبه هستم.

دانشگاه علمی کاربردی از سال 89 دانشجوی جدید نمی پذیرد

وی گفت: یکی از بندهای این مصوبه یادآور شده است که دانشگاه علمی کاربردی از سال 89 دانشجوی جدید نمی پذیرد و دانشگاه علمی کاربردی و آموزشکده های فنی حرفه ای به همراه سازمان فنی حرفه ای با همدیگر ادغام می شوند و به سازمان ملی مهارت بدل می شوند.

دانشجو اضافه کرد: از سال 89 این دو نهاد آموزشی یعنی آموزشکده های فنی حرفه ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی دیگر دانشجو نمی پذیرند و مهارت آموز - کارآموز می پذیرند.

دانشجویان علمی کاربردی نگران نباشند

وی درباره نگرانی دانشجویان علمی کاربردی در مورد این مصوبه به مهر گفت: دانشجویان علمی کاربردی نگران نباشند. بندهای این مصوبه کاملاً تکلیف را مشخص کرده که این گروه از دانشجویان تا پایان فارغ التحصیلی مطابق با همان روشی که پیش از این بوده است آموزش می بینند تا زمانی که فارغ التحصیل شوند. برای این موضوع هم مدت 4 سال زمان تعیین شده است.

وزیر علوم تاکید کرد: هیچ مشکلی برای افرادی که تا به حال در دانشگاه علمی کاربردی و آموزشکده های فنی و حرفه ای پذیرش شده اند وجود ندارد. بر اساس این مصوبه برای هنرستانی ها نیز مصوب شده است که می توانند در کنکور سراسری همانند سایر افراد شرکت کنند.

وزیر آموزش و پرورش در زمینه نحوه پذیرش در آموزشکده های فنی و حرفه ای پاسخگو خواهد بود

وی یادآور شد: جزئیات نحوه پذیرش در آموزشکده های فنی و حرفه ای باید از وزارت آموزش و پرورش پرسیده شود و وزیر آموزش و پرورش در این زمینه پاسخگو خواهد بود.

دانشجو گفت: پیش از این وزارت آموزش و پرورش اعلام ظرفیت و آمادگی به سازمان سنجش ارائه داده بود که بر این اساس زمان ثبت نام و آزمون مشخص شده بود اما اکنون مصوبه جدیدی آمده است و سازمان سنجش نیز مجری است. همانطور که این مصوبه برای ما در وزارت علوم برای تصمیم گیری جهت دانشگاه علمی کاربردی آمده برای وزارت آموزش و پرورش نیز این مصوبه برای فنی حرفه ای ها آمده که باید کار را مطابق مصوبه شورای عالی اداری پیش ببریم.

سازمان سنجش مجری مصوبات است

وی اظهار داشت: سازمان سنجش مجری مصوبات است و سیاستگذار نیست و هر آنچه که ابلاغ شود اجرا می کند.

وزیر علوم اضافه کرد: اگر نیازی به گروه آزمایشی جدیدی برای هنرستانی ها باشد انجام می گیرد. این کار نیاز به کار کارشناسی دارد که پس از انجام آن اعلام می شود.

وی در مورد هیئت علمی دانشگاه علمی کاربردی و انتقال آنها به دانشگاه پیام نور به مهر گفت: در این مصوبه تکلیف هیئت علمی و دانشجویان علمی کاربردی مشخص شده است. در این مصوبه تمام تکالیف مشخص است. آموزش عالی و آموزش و پرورش چه باید بکنند همه مشخص است.

اعضای هیئت علمی دانشگاه علمی کاربردی به دانشگاه پیام نور منتقل می شوند

دانشجو اضافه کرد: ضمن اینکه تکلیف دانشجویان مشخص است که نباید نگرانی داشته باشند. تکلیف کارمندان و اعضای هیئت علمی مشخص است. اعضای هیئت علمی به دانشگاه پیام نور منتقل می شوند که درصورتی که رشته تطابق نداشته باشد تطبیق داده می شود.

وی گفت: این موضوع یک مصوبه است و مسائل اجرایی باید راهکارهای اجرایی آن دیده شود که کارشناسی آن نیز انجام شده است.

رشته های غیرمهارتی در صورت نیاز به دانشگاههای دولتی، غیرانتفاعی و پیام نور منتقل می شود

وزیر علوم اظهار داشت: ما مطابق مصوبه شورای عالی اداری عمل خواهیم کرد و اگر نیازی به رشته های جدید و یا فعالیت جدیدی باشد این موضوع را به دانشگاهها منتقل می کنیم. بر اساس مصوبه رشته های غیرمهارتی در صورت نیاز به دانشگاههای دولتی، غیرانتفاعی و پیام نور منتقل می شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
بهرنگ شنبه 12 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 03:04 http://uucom88.blogfa.com

سلام من شما رو با عنون دلخواهتون لینک کردم!
شما هم ما رو با عنوان ؛بچه های کامپیوتر ۸۸ دانشگاه ارومیه ؛لینک کنین!
ممنون. . .
منتظرتونیم آقای عباسی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد