--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

جوان ترین و مسن ترین کنکوری امسال

واحد مرکزی خبر: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با به کارگیری شیوه های مدرن و دقیق تا کنون هیچ گزارشی که مشکلی در روند برگزاری آزمون سراسری ایجاد کند نداشته ایم.
 
محمدحسین سرور الدین امروز در بازدید از مرکز تربیت معلم تهران، یکی از مراکز برگزاری ازمون سراسری افزود: با شخصی سازی که در سؤالات و پاسخنامه ها صورت گرفته مشکلات جزئی همیشگی به 5 درصد رسیده است؛ مشکلاتی از قبیل کافی نبودن پاسخنامه ها و ارسال اشتباهی دفترچه ای از حوزه ای به حوزه دیگر با شخصی سازی رفع شده است.

سرورالدین تأکید کرد: درحالت شخصی سازی بر روی پاسخنامه ها و دفترچه سؤالات، همه مشخصات داوطلب نوشته شده است و نمی توان آن را به فردی دیگری داد.

وی گفت: ماشین های جدیدی نیز تهیه شده است که سؤالات و پاسخنامه ها را به صورت اتوماتیک بسته بندی می کند و در یک کیسه نایلونی می بندد و سپس مستقیم به داوطلب داده می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به امنیت آزمون سراسری امسال تأکید کرد: در این موضوع هم به جنبه سخت افزار و هم به جنبه نرم افزار آن توجه شده است.

سرورالدین گفت: در حوزه سخت افزار، استانداری ها، فرمانداری ها، شورای تأمین استان و شهرها، مسئولان دانشگاه ها و آموزش و پرورش و بویژه نیروی انتظامی ما را یاری می کنند.

وی با تأکید بر شخصی سازی به عنوان نگاه نرم افزاری در امنیت برگزاری آزمون سراسری گفت: با شخصی سازی، سوء استفاده از آزمون برای منافع شخصی به کمتر از 5 درصد تقلیل پیدا می کند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ثبت اسامی داوطلبان در سؤالات و پاسخنامه ها و همچنین ارسال مستقیم بسته پاکت سؤالات و پاسخنامه ها به صورت مهر و موم به دست داوطلبان را از دلایل تأمین امنیت آزمون سراسری امسال در حوزه نرم افزار دانست.

سرور الدین همچنین در خصوص دستگاه نرم افزار تقلب یاب افزود: در این نرم افزارها که برای اصلاح پاسخنامه ها عمل می کند در برنامه ای که به این نرم افزار داده شده است، پاسخنامه هایی که بالای 60 درصد شبیه هم باشد شناسایی و جدا می کند.

وی ادامه داد: سپس کمیته های تخصصی آن را بررسی می کنند و در صورت اثبات تقلب به کمیسیون موارد خاص ارسال می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: در کمیسیون موارد خاص اگر تقلب فرد قبول شده محرز شد، قبولی آن فرد لغو می شود و اگر در ازمون قبول هم نشده باشد تا سه سال از شرکت در آزمون محروم می شود.

سرور الدین گفت: این روش چند سالی است که دنبال می شود و در کمیسیون موارد خاص از زمان حضور من در سازمان سنجش، مواردی مورد بررسی قرار گرفته و برای 10 تا 15 مورد حکم صادر شده است و محکوم شده اند.

وی همچنین گفت: آزمون سراسری، رقابتی همگانی و سخت و آسان بودن سؤالات مشمول همه داوطلبان است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: خوشبختانه به اندازه شرکت کنندگان در آزمون، ظرفیت پذیرش داریم و رقابت فقط بر روی انتخاب نوع رشته است.

سرورالدین گفت: مسن ترین داوطلب شرکت کننده در کنکور امسال 70 ساله و جوان ترین داوطلب 14 ساله است.

نظرات 2 + ارسال نظر
۱ شنبه 12 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 00:43

مستر بین در نقش های مختلف(عکس)
..........................
darham2010.blogsky.com

بهرنگ شنبه 12 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:58 http://uucom88.blogfa.com

سلام داش سعید!خوشحال میشم که تبادل لینک کنیم!
لطفا اسم مورد علاقه تو بگو تا با اون عنوان لینکت کنیم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد