--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

همه چیز درباره چهلمین کنکور کشور

آزمون سراسری89 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با رقابت یک میلیون و 187 هزار داوطلب از فردا در 399 شهرستان و 21 کشور خارجی به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، چهلمین دوره آزمون سراسری از صبح فردا با رقابت 320 هزار و 362 داوطلب گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی آغاز می‌شود.

همچنین، آزمون گروه آزمایشی هنر با رقابت 25 هزار و 19 داوطلب بعد از ظهر روز پنجشنبه، گروه علوم تجربی با رقابت 463 هزار و 93 داوطلب صبح روز جمعه، گروه آزمایشی زبان‌های خارجه با رقابت 18 هزار و 229 داوطلب بعد از ظهر روز جمعه یازدهم تیر ماه و گروه آزمایشی علوم انسانی با رقابت460 هزار و 830 داوطلب صبح روز شنبه 12 تیر ماه برگزار می‌شود.

گفتنی است، برای نخستین بار تعداد شرکت کنندگان گروه آزمایشی علوم تجربی از داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی پیشی گرفته است.

بنابراین گزارش، از آنجایی که آزمون هر یک از گروه‌های آزمایشی به طور جداگانه برگزار می‌شود و باید دارای کارت جداگانه‌ای باشد، در کنکور امسال به یک میلیون و 454 هزار و 77 نفر کارت ورود به جلسه توزیع می‌شود.

شخصی‌سازی دفترچه سوالات در کلیه گروه‌های آزمایشی اعمال می‌شود

در کنکور89 از هر 5/2 داوطلب،یک نفر پذیرفته می‌شوند

امنیت آزمون سراسری تامین می‌شود

دکتر محمد حسین سرورالدین رییس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر تامین امنیت آزمون سراسری و با بیان اینکه با کوچکترین خطا و تخلفی که اثبات شود، برخورد لازم انجام می‌شود، اظهارکرد: امسال در همه گروه‌های آزمایشی کنکور شیوه شخصی سازی اعمال ‌شده است، البته هر چند این روش سرعت کار را کاهش می‌دهد؛ ولی موجب امنیت و عدالت بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش یک نفر از هر 5/2 داوطلب در دانشگاه‌های دولتی، گفت: در کنکور امسال بیش از500 هزار نفر پذیرفته می‌شوند.

نمرات دروس دوره پیش‌دانشگاهی تأثیری در کنکور ندارد

اعمال 15 درصد سوابق تحصیلی برای کنکوری دیپلمه سال‌های 84 به بعد

سروالدین درخصوص اعمال معدل در کنکور 89 نیز، گفت:‌ سوابق تحصیلی (نمرات کتبی امتحانات نهایی) سال سوم دبیرستان (دیپلم) نظام جدید آموزش متوسط آن دسته از داوطلبانی که در یکی از سال‌های1384 تا 1388 در رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی اخذ کرده‌اند و توسط وزارت آموزش و پرورش به این سازمان تحویل شده است، به میزان 15 درصد در گزینش نهایی آنان اعمال خواهد شد.

وی در عین حال تاکید کرد: نمرات امتحانات دروس دوره پیش‌دانشگاهی به عنوان سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1389 برابر ضوابط لحاظ نخواهد شد و نمرات دروس دوره پیش‌دانشگاهی هیچگونه تأثیری در گزینش نهایی آزمون سراسری امسال ندارد.

اجرای طرح بومی گزینی در 13 رشته پر متقاضی

اعلام نتایج نهایی آزمون در نیمه دوم شهریور

دکتر خدایی معاون سازمان سنجش آموزش کشور نیز با اشاره به اجرای طرح بومی گزینی در کنکور 89 همانند سال گذشته به ایسنا، گفت: بر این اساس پذیرش بومی کنکور در 13 رشته پر متقاضی دانشگاهی شامل (رشته‌های مهندس برق، مهندس مکانیک، مهندس کامپیوتر، مهندس عمران، مهندسی معماری، مهندس صنایع در گروه آزمایشی ریاضی و فنی)،( پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در گروه آزمایشی علوم تجربی) و(حقوق، روانشناسی و حسابداری در گروه آزمایشی علوم انسانی)، پس از کسر سهمیه 40 درصدی ایثارگران به صورت60 درصد گزینش بومی و40 درصد گزینش آزاد صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نتایج اولیه کنکور به صورت کارنامه دهه اول مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود، از اعلام نتایج نهایی کنکور در نیمه دوم شهریور ماه خبر داد.

 انتشار دفترچه سوالات گروه‌های آزمایشی پس از آزمون

دکتر حسین توکلی معاون سازمان سنجش در رابطه با زمان انتشار دفترچه سوالات کنکور، گفت: پس از برگزاری آزمون هر گروه آزمایشی سوالات آن آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد