--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

کنکور 40 ساله شد

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح جزئیات آزمون سراسری89 و تغییرات آن در مقایسه با آزمون دوره گذشته به افزایش30 هزار نفری تعداد داوطلبان و چیدمان متفاوت سوالات نسبت به دوره قبل اشاره کرد.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تشریح فرآیند چهلمین دوره آزمون سراسری، اظهارکرد: در این دوره از آزمون یک میلیون و286 هزار و 813 داوطلب رقابت می‌کنند که از این تعداد 773 هزار و 653 نفر معادل60 درصد داوطلب زن هستند.

وی با اشاره به افزایش30 هزار نفری داوطلبان نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: همچنین تعداد داوطلبان زن در این دوره نسبت به سال گذشته دو درصد کاهش داشته است.

خدایی در ادامه پیشی گرفتن تعداد شرکت کنندگان گروه آزمایشی علوم تجربی در مقایسه با گروه آزمایشی علوم انسانی برای اولین بار را از دیگر تفاوتهای این دوره نسبت به سال گذشته بیان کرد و افزود: با توجه به اینکه داوطلبان می‌توانند در بیش از یک گروه آزمایشی شرکت کنند، آمار داوطلبان شرکت در آزمون سراسری سال جاری یک میلیون 455 هزار و 949 نفر است.

معاون سازمان سنجش در خصوص تعداد سوالات و نحوه پاسخگویی به سوالات، اظهارکرد: داوطلبانی که به سوالات معارف غیر اسلام پاسخ می‌دهند یا زبان خارجی آنان غیر انگلیسی است، باید سوالات مربوط به اقلیت‌های دینی شامل کلیمی، زرتشتی و مسیحی و زبان خارجی غیر انگلیسی شامل فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و یا روسی را پاسخ دهند.

وی با اشاره به تفاوتهای اجرایی آزمون سراسری 89 نسبت به دوره گذشته، تصریح کرد: در آزمون سال 88 تعداد دو پاسخنامه (عمومی و اختصاصی) در اختیار داوطلب قرار می‌گرفت، اما در آزمون امسال داوطلبان فقط یک پاسخنامه دریافت خواهند کرد و پاسخ‌های کلیه دروس عمومی و اختصاصی را در همین یک پاسخنامه وارد خواهند کرد.

خدایی با بیان اینکه در گروه آزمایشی علوم تجربی داوطلب سال گذشته یک دفترچه عمومی و دو دفترچه اختصاصی دریافت می‌کرد، گفت: در آزمون امسال داوطلب یک دفترچه عمومی و فقط یک دفترچه اختصاصی شامل دروس زمین شناسی، ریاضی، زیست شناسی،‌ فیزیک و شیمی دریافت می‌کند.

معاون سازمان سنجش اظهارکرد: داوطلبانی که دارای گواهینامه دیپلم بهیاری هستند، علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های عمومی و اختصاصی به دفترچه اختصاصی سوالات بهیاری شامل50 سوال اختصاصی نیز پاسخ خواهند داد.

وی افزود: در گروه آزمایشی علوم انسانی داوطلبان سال گذشته یک دفترچه عمومی و دو دفترچه اختصاصی دریافت می‌کردند، ولی در آزمون 89 داوطلبان یک دفترچه عمومی و فقط یک دفترچه اختصاصی شامل دروس ریاضی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی،‌ تاریخ و جغرافیا، علوم اجتماعی،‌ فلسفه، منطق و روان شناسی دریافت می‌کنند.

خدایی با تاکید بر اینکه تعداد سوالات و ترتیب آنها در بقیه گروه‌های آزمایشی همانند سال گذشته است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آزمون سراسری89 برای کلیه داوطلبان در کلیه گروه‌های آزمایشی شخصی سازی شده است، هیچ داوطلبی دفترچه‌های سوالات و پاسخنامه را در بسته‌های باز شده دریافت نخواهد کرد.

وی افزود: داوطلبان ابتدا در کلیه گروه‌های آزمایشی یک بسته پلمپ شده دفترچه عمومی و پاسخنامه را دریافت می‌کنند که نام و مشخصات فردی بر روی دفترچه چاپ شده است، بنابراین داوطلبان پس از پاسخ دادن به سوالات عمومی، دفترچه اختصاصی را در یک پلاستیک بسته بندی شده دریافت و پس از باز کردن نسبت به پاسخ دادن در پاسخنامه خود اقدام خواهند کرد.

معاون سازمان سنجش در خاتمه در خصوص نحوه طراحی سوالات، تاکید کرد: سطح دشواری سوالات آزمون سراسری 1389 مشابه سال گذشته است.
نظرات 1 + ارسال نظر
آموزشکده خوارزمی سه‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 15:02 http://www.amoozeshkade.com

.اگه محصل هستی توصیه میکنم حتما به اولین انجمن تخصصی درسی ایران یه سری بزنی و از مزایای اون استفاده کنی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد