--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

خودکشی سه دانش آموز چینی قبل از کنکور

رسانه های داخلی چین از دست کم سه خودکشی توسط دانش آموزان چینی قبل از آغاز آزمون ورودی دانشگاهها خبر می دهند رویدادی که ناشی از فشار عصبی بالا بر روی جوانان چینی برای قبولی در این آزمون بزرگ است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک داوطلب پسر که سابقه رد شدن در آزمون ورودی به دانشگاههای چین را نیز داشته است پیش از آغاز آزمون در روز دوشنبه خود را از بام بیمارستانی 12 طبقه در شهر "گوانگ شویی" به پایین پرتاب کرد.

همچنین زنی جوان در شهر "اژو" بدون ذکر دلیلی خودکشی کرد و در سویی دیگر در ایالت "جیانگسو" فردی 21 ساله ساعاتی پیش از آغاز آزمون ورودی به دانشگاهها خود را با کمک کابل مودم رایانه حلق آویز کرد.

در حدود 10 میلیون دانش آموز دبیرستانی طی این هفته در آزمون ورودی دانشگاههای چین حضور یافته اند تا برای ورود به موسسات آموزش عالی کشورشان در رقابتی نفس گیر شرکت کنند. رقابتی پر استرس که می تواند در آینده زندگی بسیاری از این دانش آموزان تعیین کننده باشد.

این آزمون با تدابیر شدید امنیتی و حضور گسترده نیروهای پلیس همراه است و در کنار آن تدابیر امنیتی شدیدی نیز برای جلوگیری از تقلب توسط دانش آموزان در سالنهای برگزاری آزمون به اجرا گذاشته شده است.

بر اساس گزارش AFP، خودکشی سه دانش آموز ساعاتی پیش از برگزاری آزمون ورودی دانشگاههای چین به شدت فشار عصبی و هیجانی که برای حضور در آزمون و مهمتر از آن موفقیت در آزمون بر دانش آموزان وارد می شود نسبت داده شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد