--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

هزینه آموزش یک ایرانی از ابتدایی تا دکترا

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: در ایران برای آموزش یک فرد از ابتدایی تا اینکه از مقطع دکتری فارغ‌التحصیل شود، نزدیک یک میلیون دلار هزینه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین نادری‌منش معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه به کار بردن تعبیر "مهاجرت نخبگان " به جای "فرار مغزها " تعبیر مناسب‌تری است، اظهار داشت: همه افراد تحصیل کرده، نخبه به شمار نمی‌روند بلکه نخبه کسانی هستند که در زمینه تحصیلی و شغلی خود موثر بوده و صاحب نوآوری باشند، بنابراین استعدادهای درخشان و نفرات ممتاز کنکور بالقوه نخبه هستند.

وی افزود: مهاجرت نخبگان امر جا افتاده‌ای در کشورهای غربی و توسعه‌یافته است که طی آن نیروهای تحصیل کرده برای مدتی به یک کشور دیگر می‌روند و پس از کسب تجربیات و افزایش دانش به کشور باز می‌گردند.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: مهمترین علت‌هایی که افراد تحصیل کرده برای خروج از کشور ذکر کرده‌اند، عدم استفاده از توان و دانش آنها در کشور و کمبود امکانات پژوهشی و آزمایشگاهی در کشور است که باید برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.

نادری منش در همین زمینه خاطرنشان کرد: در طرح توسعه آموزش عالی براساس آمایش سرزمین، که اخیراً برای روسای دانشگاه‌ها نیز تشریح شد تناسب رشته‌های تحصیلی با امکانات مناطق و بکارگیری نیروهای مستعد در آینده علم و فناوری و تولید علم کشور تبیین می‌شود.

وی با بیان اینکه برای آموزش یک فرد از ابتدایی تا اینکه از مقطع دکتری فارغ‌التحصیل شود، نزدیک یک میلیون دلار هزینه می‌شود، یادآور شد:استفاده از سرمایه انسانی و ظرفیت بالقوه افراد تحصیل کرده در ساختن آینده کشور موضوع مهمی است که نیازمند برنامه‌ریزی است.

معاون آموزشی وزیر علوم در پایان اضافه کرد: استفاده از توان و ظرفیت ایرانیان متخصص خارج از کشور در آموزش و پژوهش کشور در دولت‌های نهم و دهم مورد توجه مسئولان بوده است و در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور برنامه‌های خوبی در این راستا طراحی شده است .

نظرات 1 + ارسال نظر
حسین دوشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:16 http://www.akslar.com

سلام دوست عزیز دوباره به وبلاگ شما اومدم وبلاگ شما واقعا زیباست ارزوی موفقیت دارم برای شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد