--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

کنکور سراسری از سال 93 حذف می‌شود

فارس: معاون اجرایی سازمان سنجش کشور از حذف کنکور سراسری در سال 93 خبر داد.

حسین توکلی با اشاره به وضعیت حذف کنکور سراسری اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و ضوابط مشخص شده، کنکور سراسری باید حذف شود.

وی ادامه داد: کمیته کارگروه باید تشکیل شود تا بتواند برنامه‌ریزی لازم را برای حذف کنکور و فراهم کردن زیرساخت‌های آن انجام دهد.

توکلی اظهار داشت: براساس سوابق تحصیلی داوطلبان، امتحان سال دوم و سوم دبیرستان و دوره پیش‌دانشگاهی به صورت نهایی و سراسری در کشور برگزار می‌شود و امر پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد.

وی درباره زمان حذف کنکور سراسری تصریح کرد: با توجه به حجم کار اجرایی و موارد مطرح شده، پیش‌بینی شده که از سال 93 کنکور سراسری حذف شود.

معاون سازمان سنجش کشور با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها پس از حذف کنکور خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت پذیرش دانشجو در کشور طی دوره‌های مختلف روزانه، دانشگاه‌های دولتی، مجازی، بین‌الملل، شبانه، نیمه حضوری، دانشگاه پیام نور، موسسه‌های آموزشی غیرانتفاعی، غیردولتی، علمی کاربردی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وابسته به آموزش و پرورش بیشتر از تعداد داوطلبانی است که متقاضی ورود به آموزش عالی هستند.

به گفته توکلی طبق این ضوابط با ملاحظه‌هایی که در نظر گرفته می‌شود امر پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد و مشکلی نیز وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت ثبت‌نام کنکور سال 89 افزود: کنکور سال 89 مانند گذشته با کیفیت بسیار مطلوب و در محیط امن و آرام و با انضباط و نظم کامل برگزار می‌شود و داوطلبان به اندازه تلاش خود می‌توانند نتیجه بگیرند.

معاون اجرایی سازمان سنجش کشور آمار ثبت‌نام کنکور سال 89 را یک میلیون و 286 هزار و 812 نفر اعلام کرد و گفت: هر کدام از این افراد می‌توانند طبق جدول‌های شماره دو، سه، چهار، پنج و شش درج شده در دفترچه، یکی از گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه را انتخاب کرده و در تقاضانامه ثبت‌نام خود درج کنند.

توکلی اظهار داشت: از تعداد افراد ثبت‌نام شده، 137 هزار و 605 نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی فنی، 464 هزار و 629 نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، 462 هزار و 540 نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، 25 هزار و 55 نفر در گروه آزمایشی هنر و 16 هزار و 984 نفر در گروه زبان‌های خارجی ثبت‌نام کردند.

به گفته وی 35 هزار و 304 نفر از داوطلبان گروه‌های آزمایشی یک، دو، سه و پنج علاقمندی خود را برای شرکت در گروه آزمایشی هنر نشان دادند.

معاون اجرایی سازمان سنجش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبان گروه‌های آزمایشی یک تا چهار نیز به تعداد 33 هزار و 832 نفر علاقمندی خود را در گروه‌های آزمایشی زبان‌های خارجی نشان دادند.

توکلی آمار صدور کارت ورود به جلسه امتحان برای علاقمندان و داوطلبان واقعی را یک میلیون و 455 هزار و 949 کارت عنوان کرد.

وی ادامه داد: داوطلبان با دریافت کارت ورود به جلسه آزمون که از طریق شبکه اینترنت در روز شنبه پنجم تا 9 تیر ماه امسال در اختیارشان قرار می‌گیرد، با در دست داشتن پرینت کارت خود می‌توانند در جلسه آزمون شرکت کنند و به پرسش‌های عمومی و اختصاصی که در نظر گرفته شده پاسخ دهند.

معاون اجرایی سازمان سنجش کشور با اشاره به زمان برگزاری آزمون تصریح کرد: داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی فنی در صبح پنج‌شنبه 10 تیر ماه و داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعد از ظهر همین تاریخ آزمون دارند.

توکلی افزود: داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح جمعه 11 تیر ماه و داوطلبان گروه زبان‌های خارجی بعد از ظهر همین روز در آزمون شرکت می‌کنند.

وی زمان برگزاری آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی را صبح شنبه 12 تیر ماه اعلام کرد.

معاون اجرایی سازمان سنجش کشور گفت: پس از انقلاب فرهنگی، امسال نخستین سالی است که تعداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی بیشتر از گروه آزمایشی علوم انسانی است.

توکلی سوابق تحصیلی را در کنکور سراسری سال 89 موثر خواند و اظهار داشت: نمرات امتحان‌های نهایی سال سوم دبیرستان برای داوطلبان نظام جدید متوسطه سال های 84، 85، 86، 87 و 88، 15 درصد نمره کل کنکور است.

به گفته وی این نمرات از آموزش و پرورش خواسته شده و پس از آماده شدن برای آزمون سال 89، آن را اعمال می‌کنیم.

معاون اجرایی سازمان سنجش کشور به داوطلبان توصیه کرد در فرصت باقی مانده به زمان آزمون، درس‌های خود را مرور کنند و هر هفته از خود در منزل آزمون بگیرند تا با اعتماد به نفس بیشتری در جلسه آزمون حضور یابند.

توکلی با اشاره به داوطلبان پشت کنکوری افزود: این افراد داوطلبانی هستند که می‌خواهند در یک رشته، مقطع یا دانشگاه ویژه بروند و به همین منظور تامل می‌کنند.

وی درباره آمار فارغ‌التحصیلان خاطرنشان کرد: بیش از 800 هزار نفر از داوطلبان فارغ‌التحصیل جدید هستند و تعداد کسانی که از سال‌های قبل باقی مانده‌اند، محدود است.

نظرات 4 + ارسال نظر
حسین شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 17:07 http://www.akslar.com

سلام دوست عزیز وبلاگ واقعا خوبی داری داشتم تو اینترنت میگشتم نمیدونم چطور شد اومدم وبلاگ شما واقعا کارتون زیباست ارزوی موفقیت دارم برای شما

سایت دیده تک شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 17:29 http://www.didetak.com/index.php?DPT=IP18

با سلام
دوست عزیز اگر تمایل به تبادل لینک داری به سایت ما سر بزن
موفق باشی

حسین شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 18:06 http://www.akslar.com

سلام دوست عزیز وبلاگ واقعا خوبی داری داشتم تو اینترنت میگشتم نمیدونم چطور شد اومدم وبلاگ شما واقعا کارتون زیباست ارزوی موفقیت دارم برای شما

مدیر تبلیغات حمید شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 19:46 http://manijehaskvyy.blogsky.com/

درودهای فراوان به مدیر مسئول وبلاگ:
همکاران عزیز، وبلاگ با مقاله تفاوت میان دموکراسی آلمان غربی و دیکتاتوری حزبی آلمان شرقی، به روز گردیده شده است0 چرا مارکسیسم از میرحسین موسوی حمایت می کند؟ دلیل آن را می توان در دوران نخست وزیری او در سالهای 65 تا 67 جستجو کرد. در آن زمان افراد ملی گرا ربوده و بعد از کشتن آنها در بیابانهای خاوران در گورهای دست جمعی دفع گردید که توسط یک چوپان و سگش در روستاهای آن اطراف کشف گردید0 این احزاب و سازمانهای مارکسیستی برای تجزیه و نابودی و روی در روی قرار دادن اقوام ایران که منجر به جنگ داخلی می گردد و نابودی اقتصاد ملی که منجر به بیکاری و فقر و فحشاء و نابودی فرهنگ و هویت ایرانی و در اختیار قرار دادن بازار مصرف داخلی بدست کشورهای صنعتی که عاملی در جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای آنها در بر دارد و خدمت به بیگانگان و غارت سرمایه و منابع طبیعی ایران بدست بیگانگان به هر کاری دست می زنند و این فکر غلط دهکده جهانی را در جامعه ترویج می کنند که خوشبختی و سعادت و رفاه اجتماعی و آزادی بیان وعقیده با نابودی کشور ایران بدست خواهد آمد0 تنها راه سعادت و خوشبختی و رفاه و آزادی بیان در شعار استقلال ـ آزادی ـ جمهوری اسلامی بدست می آید0 استقلال به معنای قطع وابستگی صنعت و کشاورزی به بیگانگان و گرایش و تقویت ملی گرائی ایران ـ آزادی به معنای هر شهروند ایرانی حق دارد عقاید خود را بدون ترس نیروی انتظامی بیان کند آن هم در زیر پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی که با خون شهدایش آبیاری گردید محقق شد0 از نقدهای خوبتان دریغ نورزید با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد