--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

شرایط و تسهیلات خروج دانشگاهیان از تهران

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تشریح راهکارهای اجرای مصوبه دولت در خصوص کاهش جمعیت دانشگاههای تهران گفت: متقاضیان برای انتقال از تهران به کلانشهرها و شهرهای کوچک می توانند با کسب 85 و 75 درصد نمره آخرین فرد قبول شده منتقل شوند.

کامران دانشجو در گفتگو با مهر در خصوص راهکارهای وزارت علوم برای اجرای مصوبه اخیر دولت در زمینه کاهش جمعیت دانشگاههای تهران گفت: وزارت علوم از ابتدا در نظر داشت با توجه به وجود موجی از متقاضیان ورود به کارشناسی ارشد که تعداد آنها به 850 هزار نفر می رسد، ظرفیت این دوره را در دانشگاههای مادر تبریز، فردوسی، شیراز، تهران و... که از نظر تحصیلات تکمیلی به حد بلوغ رسیده اند افزایش دهد تا بدین ترتیب ظرف چهار تا پنج سال موج تقاضای ورود به کارشناسی ارشد از بین برود.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر ظرفیت کارشناسی در دانشگاههای مادر کاهش می یابد.

وزیر علوم اضافه کرد: همزمان با این موضوع در دولت نیز بحث کاهش جمعیت تهران مطرح شد از این رو سیاست ما در وزارت علوم با مصوبه دولت تلاقی پیدا کرد.

وی ادامه داد: پس از آن نیز بحث امتیاز به متقاضیان خروج از تهران نیز مطرح شد و ما تصمیم گرفتیم امتیازاتی را برای دانشجویان متقاضی انتقال از دانشگاههای تهران به شهرستان در نظر بگیریم.

دانشجو اظهار داشت: از این رو آئین نامه نقل و انتقال دانشجویان را بازنگری و تسهیل کردیم که تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید ابلاغ می کنیم.

امتیازات نقل و انتقال و تغییر رشته از تهران به کلانشهرها

وی با تشریح امتیازات نقل و انتقال گفت: پیش از این امتیازی برای انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی وجود داشت که ما تصمیم گرفتیم این امتیاز را به عموم متقاضیان تعمیم دهیم. بر این اساس فردی که متقاضی انتقال از تهران به کلانشهرها است، علاوه بر مشوق هایی که دارد می تواند فرزندش را نیز از تهران به آن کلانشهر منتقل کند.

وزیر علوم اضافه کرد: متقاضیان انتقال که در کنکور امسال شرکت می کنند می توانند از امتیاز نقل و انتقال برخوردار شوند و اگر 85 درصد آخرین فرد قبول شده یک رشته محل را در کنکور کسب کرده باشند می توانند منتقل شوند.

وی ادامه داد: همچنین در صورت تغییر گرایش یا رشته زیر مجموعه رشته قبول شده خود در کلانشهرها باید 90 درصد آخرین فرد قبول شده را داشته باشد.

امتیازات نقل و انتقال و تغییر رشته از تهران به شهرهای کوچک

دانشجو اظهار داشت: اگر فرد قبول شده در کنکور امسال بخواهد به شهرهایی غیرکلانشهرها منتقل شود باید 75 درصد نمره فرد قبول شده یک رشته محل در کنکور امسال را داشته باشد و اگر خواست تغییر رشته دهد باید 80 درصد نمره را به دست آورد.

وی اظهار داشت: این تسهیلات البته تنها مشمول مردم تهران می شود اما در آئین نامه نقل و انتقال تسهیلات برای عموم مردم کشور فراهم شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد