--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

شرایط ارزشیابی مدارک دانشگاههای خارجی غیرمعتبر

مدیر کل امور دانش آموختگان وزارت علوم شرایط پذیرش و اعتبارسنجی مدارک دانشگاههای نامعتبر خارج کشور را اعلام کرد و گفت: مدارک کارشناسی این دانشگاهها که کشور مربوطه آنها را اعتبارسنجی کرده ولی ما آنها را فاقد اعتبار می دانیم با لحاظ شرایطی اعتبارسنجی می شود.

محمد حسین مجلس آرا در گفتگو با مهر افزود: دانشگاههای خارج از کشور در صورتی که از طرف وزارت علوم کشور مربوطه نامعتبر اعلام شده باشند از نظر ما نیز نامعتبر اعلام می شود.

وی اظهار داشت: همچنین ممکن است دانشگاههایی از نظر وزارت علوم کشور مربوطه معتبر باشند اما بر اساس شاخصهای ما معتبر نباشند.

مدیر کل امور دانش آموختگان وزارت علوم درباره شرایط و استانداردهای وزارت علوم برای معتبر بودن دانشگاههای خارج از کشور گفت: وزارت علوم بر اساس شاخصهای آموزشی و پژوهشی و شاخصهای عمومی نظیر مقالات علمی، امکانات پژوهشی و آموزشی و ... دانشگاههای خارج را معتبر یا نامعتبر اعلام می کند. رایزن علمی ما در هر کشوری وضعیت دانشگاهها را براساس شاخصهایی که اعلام می کنیم بررسی می کند.

شرایط ارزشیابی مدارک دانشگاههای نامعتبر خارج از کشور

وی درباره شرایط پذیرفتن مدارک دانشگاههای خارجی غیرمعتبر به مهر گفت: مدارک کارشناسی ارشد، دکتری و کارشناسی تمامی دانشگاههایی که کشور مربوطه آنها را اعتبارسنجی نکرده است به هیچ عنوان در کشور ما نیز معتبر نیستند. اما مدارک کارشناسی دانشگاههای خارج از کشور که کشور مربوطه آنها را اعتبارسنجی کرده ولی ما آنها را فاقد اعتبار می دانیم با لحاظ شرایطی اعتبارسنجی می شود.

مجلس آرا گفت: این مدارک ممکن است یک مرتبه پائین تر یعنی در مقطع کاردانی اعتبارسنجی شود.

مدیر کل امور دانش آموختگان وزارت علوم گفت: در صورتی مدرک فرد کارشناسی ارزشیابی می شود که 40 واحد درسی را در دانشگاههای علمی کاربردی، پیام نور و غیرانتفاعی گذرانده باشد.

وی اظهار داشت: قبولی در آزمون جامع مدارک معادل نیز یکی دیگر از شروط پذیرفتن مدرک کارشناسی فرد است.

نظرات 2 + ارسال نظر
حسین چهارشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:38 http://www.akslar.com

سلام وبلاگ خیلی قشنگی داری لطفا به ما هم سر بزن.منتظرم

بهار چهارشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 17:37 http://payame89.blogsky.com


از دعوت موسوى و کروبى براى تظاهرات در 22خرداد به غایت استقبال مى‌کنیم. جسارتاً ، نه فقط آن «دو سه میلیون جوان» مورد اشاره آقاى موسوى،…
به شرط این‌که آقاى موسوى، با مجوّز یا بدون صدور مجوز از سوى باند غالب، از انجام تظاهرات به هیچ بهانه یى کوتاه نیاید. در برابر توپ و تشر ولی فقیه فرتوت، عقب ننشیند و رنگ نبازد تا 22بهمن تکرار نشود.
مسعود رجوى naslejavan88

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد