--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

شرط معدل از شرایط ثبت‌نام در مراکز پیش‌دانشگاهی حذف شد

هیات وزیران براساس پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و در راستای کمک به ادامه تحصیل دانش‌آموزان در مراکز پیش‌دانشگاهی روزانه و حل مشکل افت تحصیلی برخی از دانش‌آموزان، با حذف شرط معدل از شرایط ثبت نام در مراکز پیش دانشگاهی موافقت کرد.

با تصویب هیات وزیران و بنا به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و به استناد ماده واحده قانون یک مرحله‌ای کردن آزمون سراسری و نحوه ورود به دوره پیش دانشگاهی مصوب 1377، ثبت‌نام در مراکز پیش دانشگاهی منوط به رعایت مقررات مربوط به نظام وظیفه و شرط سن شد.

بر اساس این گزارش، پیش از این ثبت نام در مراکز پیش دانشگاهی دولتی و غیر انتفاعی روزانه مشروط به کسب معدل 14 در امتحانات نهایی پایه سوم دبیرستان و رعایت مقررات مربوط به نظام وظیفه و شرط سن بود که با اصلاح این تبصره از ماده 4 قانون مذکور شرط معدل حذف شده است.

بر اساس مصوبه جدید دولت، تبصره 2 ماده 4 آیین‌نامه اجرایی قانون یک مرحله ای شدن آزمون سراسری و نحوه ورود به دوره پیش دانشگاهی و تبصره‌های 3 اصلاحی و 6 الحاقی به آن لغو و شماره تبصره‌های ماده مذکور به ترتیب اصلاح می‌شود.

همچنین براساس تبصره ماده 4 ، دانش آموزانی که معدل امتحانات کتبی نهایی پایه سوم متوسطه آنان کمتر از 14 می باشد می توانند در دوره های شبانه و یا به صورت داوطلب آزاد ادامه تحصیل دهند و همچنین دانش آموزانی که معدل امتحانات کتبی نهایی پایه سوم متوسطه آنان بیش از 14 باشد نیز در صورت تمایل می توانند در دوره های شبانه یا به صورت داوطلب آزاد ادامه تحصیل دهند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، براین اساس تبصره 3 اصلاحی نیز که به وزارت آموزش و پرورش اجازه می داد چنانچه آمار فارغ التحصیلان واجد شرایط (دارای معدل کتبی 14 و بالاتر) در برخی از مناطق کشور به ویژه مناطق محروم کمتر از (60 درصد) درصد دانش آموزان سال سوم هر یک از رشته های تحصیلی به تفکیک جنسیت باشد، حداکثر تا 60 درصد دانش آموزان سال سوم را برای ورود به دوره پیش دانشگاهی روزانه پذیرش نماید و این ظرفیت را در مناطق مشمول این تبصره طی سال های آتی به 40 درصد دانش آموزان سال سوم متوسطه تقلیل دهد، حذف شده است.

همچنین تبصره 6 الحاقی این مصوبه نیز که همه فارغ التحصیلان دوره متوسطه که مشمول سهمیه ایثارگران در آزمون سراسری ورود به دانشگاهها می باشند مازاد بر ظرفیت های تعیین شده برابر ضوابطی که وزارت آموزش و پرورش تعیین می کند می توانند در دوره پیش دانشگاهی ادامه تحصیل دهند نیز حذف شده است.

گفتنی است به موجب مقررات مندرج در مصوبه قبلی و بر اساس آمار آموزش و پرورش، با الزام شرط معدلی برای ورود به پیش دانشگاهی، 20 درصد از دانش آموزان فارغ التحصیل سال سوم متوسطه ناگزیر به ادامه تحصیل در مقطع پیش دانشگاهی بزرگسال و یا بصورت داوطلب آزاد بودند که این امر موجب افت تحصیلی آنها شده بود.

در خاتمه شایان ذکر است، این مصوبه از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.
نظرات 2 + ارسال نظر
آیسودا یکشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:48 http://www.pggclick.com

سلام
خیلی وبلاگ خوبی داری
اگه دوست داری امارت بالا بره بیا و سایتت را در موتور جستجوی ما ثبت کن!
برای اینکار کافیه سایت خودت را جستجو کنی آدرسشو! به همین راحتی!البته به مثال زیر توجه کن و کپیش کن و فقط آدرس سایت مارا عوض کن و بعد جستجو!!!



مثلا:
Site:www.irpersian.com

رامین پنج‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:15

سلام می خواستم بپرسم . امتحانات دوره پیش دانشگاهی امسال به صورت نهایی برگزار میشود یا مدرسه ای.
با سپاس بسیار .

با سلام به صورت نهایی برگزار خواهد شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد