--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

حذف مقطع کاردانی از دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به همه واحدهای بزرگ و جامعه دانشگاه آزاد اعلام کردیم که باید کاردانی‌ها را حذف کنند و کاردانی‌ها به مدارس و واحد سماء واگذار شود.

به گزارش فارس، عبدالله جاسبی در مراسم افتتاحیه مسابقات روبوکاپ ایران که صبح امروز در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شد گفت: هم اکنون دانشگاه آزاد یک میلیون و 500 دانشجو، 350 واحد و مرکز فعال دانشگاهی در داخل و خارج از کشور، بیش از 50 مرکز تحیقاتی، 600 مدرسه وابسته دارد و به بزرگترین مجتمع آموزشی جهان تبدیل شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های این دانشگاه در سال 88 گفت: در سال 88 تمامی اموال و دارایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی وقف شد که این بزرگترین وقف به مبلغ 250 هزار میلیارد تومان بود و سند وقف آن به ثبت رسید و برخلاف آنکه خیلی می‌گویند هدف از انجام این کار سیاسی بوده باید بگویم که هدف ما سیاسی‌-کاری نبوده است.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: هدف مهم ما از وقف اموال و دارایی‌های دانشگاه آزاد جاودانه کردن این اموال بوده است و هیچ کس نمی‌تواند این اموال را جز در مواردی که در وقف‌نامه آمده صرف کند. این تنها راهی بود که ما می‌توانستیم این دارایی‌ها را جاودانه کنیم.

جاسبی افزود: در سال گذشته یکی دیگر از فعالیت‌های مهم تشکیل هیات امنای استانی و تغییر و اصلاح در ساختار دانشگاه آزاد اسلامی بود که موفق شدیم 3 هیات امنای استانی را مشخص کنیم که 2 تا از این هیئت امناها رسما آغاز به کار کردند و امسال نیز این فعالیت را ادامه می‌دهیم تا بتوانیم تمامی هیئت امنای استانی را مشخص کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 11 شعبه واحد علوم و تحقیقات در 11 استان این کشور ایجاد شده است گفت: ما توانستیم شبکه واحد علوم تحقیقات را درون شبکه دانشگاه آزاد ایجاد کنیم و 9 شعبه دیگر این واحد را در سال جاری ایجاد خواهیم کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های سال جاری گفت: به همه واحدهای بزرگ و جامعه دانشگاه آزاد اعلام کردیم که باید کاردانی‌ها را حذف کنند و کاردانی‌ها به مدارس و واحد سماء واگذار شود و همچنین باید تمام واحدهای دانشگاه آزاد به سمت تحصیلات تکمیلی بروند، زیرا یکی از بحران‌های کشور پایین بودن ظرفیت پذیرش در تحصیلات تکمیلی است.

وی ادامه داد: بیش از 800 هزار نفر برای ورود به کارشناسی ارشد در سازمان سنجش ثبت‌نام کردند که هم دانشگاه‌های دولتی و هم دانشگاه آزاد تنها قادر به جذب 12 درصد این داوطلبان هستند و این موجب سیل مهاجرت به کشورهای مختلف برای ادامه تحصیل دانشجویان می‌شود و تنها راه ما افزایش و بالابردن ظرفیت در مقاطع تکمیلی است.

جاسبی گفت: ما در دانشگاه آزاد یک مرکز فناوری‌های نو ایجاد کرده‌ایم که این مرکز از رشته‌هایی که بخواهند در زمینه فناوری‌های نو ایجاد شوند هم از نظر مالی و هم از نظر تامین هیئت علمی حمایت می‌کنند.

جاسبی گفت: هم اکنون ما در زمینه انرژی باد در آستانه انعقاد قرارداد با کشور چین هستیم و امتیاز آن را از وزارت نیرو دریافت کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در سال 89 باید 7 هزار هیئت علمی جذب کنیم. و هم اکنون ما وارد فاز کیفیت شده‌ایم و امیداریم در دهه چهارم دانشگاه‌آزاد به معتبرترین دانشگاه جهان تبدیل شود و مهم این نیست که من باشم یا نباشم که زمزمه‌هایی اخیرا در این زمینه شنیده می‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد