--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

تصویب سهمیه‌های آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری 89

به گفته نماینده مردم زنجان در خانه ملت، سهمیه پذیرش دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌ها در سال 89 در جلسه ساماندهی سهمیه‌های پذیرش دانشجو به تصویب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی رسید.

سعدالله نصیری قیداری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: ساماندهی سهمیه‌های پذیرش دانشجو در سطح کارشناسی ارشد و دکترا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به این شکل تصویب شد که مقداری از سهمیه‌های قبلی مانند اختصاص صددرصد سهمیه رشته‌های پزشکی زنان و زایمان به زنان و سهمیه خانواده معظم شهدا و رزمندگان در جای خود ابقا شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 10 درصد از ظرفیت دوره‌های دکترا به مربیان دانشگاه‌ها اختصاص یافت که البته باید رسمی باشند و 80 درصد حد نصاب نمره آزمون ورودی را هم کسب کنند. 2/5 درصد به نیروی انتظامی و ارتش اختصاص یافت که آنها هم باید 80 درصد نمره حد نصاب آزمون را کسب کنند، حدود 10 درصد به رشته‌های تخصصی پزشکی برای مناطق محروم اختصاص یافت که این افراد موظف می‌شوند سه برابر دوران تحصیل‌شان را در مناطق محروم سپری کنند و اگر قبلاً در آن مناطق حضور داشتند، سنوات‌شان تا سقف 5 سال در نظر گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: البته تصویب تخصیص سهمیه‌های مذکور بدان معنا نیست که دیگر هیچ سهمیه‌ای به بخش دیگری اختصاص نخواهد یافت، اگر در برنامه پنجم که به تصویب مجلس می‌رسد در چارچوب برنامه امکان تخصیص سهمیه‌ای وجود داشته باشد، از طریق لایحه‌ای که دولت به مجلس می‌آورد با تصویب مجلس، این سهمیه اختصاص می‌یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد