--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

مدیرکل نظارت وزارت علوم: سال تحصیلی دانشگاه‌ها 4 ترمه می‌شود

مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم با اشاره به طرح اصلاح تقویم آموزشی دانشگاه‌ها، الگو‌های پیشنهادی برای اجرایی شدن این طرح را تشریح کرد که براساس آن و در صورت تصویب؛ سال تحصیلی دانشگاه‌ها چهار ترمه و یا سال تحصیلی از شهریور آغاز می‌شود.

دکتر رضا عامری، در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه نیمسال دوم تحصیلی دانشگاه‌ها به علت تعطیلات نوروزی، قابلیت و بازدهی لازم را ندارد، اظهار کرد: در این زمینه باید به ‌نحوی برنامه‌ریزی شود تا دانشجویان زمان بیشتری را در دانشگاه‌ها سپری کنند و از مناسبت‌ها نیز بیش از پیش بهر‌ه‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در این بازنگری چند الگو برای تقویم آموزشی مطرح شده است، افزود: الگوی اول مربوط به اصلاح تقویم فعلی ترم‌هاست به‌نحوی که کلاس‌ها از نیمه دوم شهریور ماه آغاز شود.

مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم ادامه داد: همچنین در الگوی دوم، پیشنهاد استفاده از شیوه چهار بخشی متشکل از سه ترم عنوان شده است. به نحوی که هر نیمسال در حدود 10 هفته برگزار شود و پس از پایان امتحانات و تعطیلی یک هفته‌ای نیمسال بعدی آغاز خواهد شد.

وی افزود: یک بخش از این چهار قسمت نیز در تابستان برگزار می‌شود. به عبارتی دانشگاه‌های علاقمند می‌توانند در این ترم 8 واحد در تابستان ارایه دهند و دانشگاه‌ها چهار ترمه شوند.

عامری با اشاره به طولانی شدن دوره کارشناسی در کشور ما در مقایسه با سایر کشورها، خاطرنشان کرد: براین اساس بحث بازنگری طول دوره‌ها مطرح شده است که این موضوع نیازمند کار کارشناسی است و باید توجه داشت که این بازنگری به منظور حذف واحدها نیست.

مدیر کل دفتر نظارت وزارت علوم در خاتمه با اعلام ارسال اصلاح تقویم آموزشی به شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: بحث بازنگری دوره‌ها در وزارت علوم مطرح و در حال بررسی است که باید در این زمینه تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد