--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

بررسی علل تقلب در امتحانات دانشگاهی

معاون آموزش پزشکی عمومی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به میزان کم تقلب در میان دانشجویان، استاندارد نبودن سؤالات، نحوه‌ آزمون‌ها و کم کاری دانشجویان را از محرک‌های اصلی تقلب عنوان کرد. 

دکتر حمید عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه علوم پزشکی تهران با اشاره به استاندارد نبودن سوالات امتحانی، اظهارکرد: در مقطع علوم پایه حجم دروسی که به دانشجویان ارائه می‌شود بسیار سنگین است، به طور مثال حجم مطلب یک درس 2 واحدی به اندازه یک درس 4 واحدی و یا 6 واحدی است ولی این درس تحت عنوان 2 واحد ارائه می‌شود و اساتید هم سخت‌گیری می‌کنند. 

وی افزود: مسئله دیگر این است که دانشجویان ارتباط امتحانات و موضوعات تدریس شده در مقطع علوم پایه را با رشته پزشکی ضعیف می‌دانند و این ضعف پایه‌ای است، به عنوان مثال دانشجویان معتقدند بیوشیمی ربطی به پزشکی ندارد و با این تفکر که ضرورتی برای یادگیری این درس وجود ندارد تقلب می‌کنند. 

عمادی با بیان اینکه وقتی حجم مطلب زیاد باشد و امتحان سخت و پیچیده باشد، امکان تقلب بیشتر می‌شود، تصریح کرد: شکل برگزاری امتحانات به صورت چهار گزینه‌ای یکی از اشکالات موجود است چرا که آزمونی که بر اساس سؤالات چهارگزینه‌ای است موثر نیست و بهتر است که در کنار این شکل از سؤالات، سؤالات دیگری به صورت تشریحی و حتی شفاهی مطرح شود. 

وی با اشاره به مشکلات امتحانات چهارگزینه‌ای، گفت: با توجه به تعداد زیاد دانشجویان، گستردگی حجم امتحانات و مشکل تصحیح برگه‌های امتحانی توسط اساتید، امتحانات به صورت چهار گزینه‌ای برگزار می‌شود و در نوع سؤالات چهارگزینه‌ای کم کم اساتید در سال‌های متمادی به سمت تکرار سؤال‌ها در اشکال مختلف می‌روند به طوری که موضوعات مورد سؤال کاملا مشخص می‌شود، هر چند این مسائل جز بخش‌های نامطلوب امتحان است اما هیچ دلیلی عمل تقلب را توجیه نمی‌کند. 

نظرات 2 + ارسال نظر
کسب درآمد یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 23:43 http://www.oxinads.com/?i=31773

سلام برای کسب در آمد واقعی از وبلاگ و امکانات زیادی مثل چت روم برای وبلاگ و .... به لینک زیر مراحعه کنید .http://www.oxinads.com/?i=31773

[ بدون نام ] سه‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 20:30

saaaaaaaalaaaaaaaaaaaaam,,,,,,,,,,

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد