--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

ثبت‌نام 114 هزار داوطلب در دوره‌های فراگیر

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به پایان مهلت ثبت‌نام آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه پیام‌نور و برگزاری آزمون‌ این دانشگاه در 30 اردیبهشت ماه سال آینده، گفت: در آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه 113 هزار و 927 داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

دکتر حسین توکلی، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در این دوره از آزمون فراگیر کارشناسی ارشد 101 هزار و 927 نفر ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: شرکت در آزمون‌های پایان نیمسال دانشپذیری مشتمل بر 8 تا 10 واحد درسی، کسب نمره نهایی لازم با توجه به ظرفیت پذیرش در رشته محل‌های انتخابی است.

وی با بیان اینکه نمره نهایی لازم برای قبولی براساس تأثیر 80 درصدی میانگین دروس حاصل از آزمون و تأثیر 20 درصدی میانگین مدرک کارشناسی می‌باشد که با توجه به ظرفیت‌های اعلام شده ملاک پذیرش خواهد بود، اظهار کرد: میانگین مدرک کارشناسی برای دانش‌پذیرانی که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته می‌باشند حاصل میانگین معدل دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته است.

وی با اشاره به سایر ضوابط آزمون، گفت: دانشجویی که در دوره دانشپذیری نمرات زیر 12 کسب نموده و قبول اعلام شده، لازم است دروس مورد نظر را در مدت مجاز تحصیل با رعایت پیش نیاز دروس اخذ و با کسب حداقل نمره 12 بگذراند.

وی با بیان اینکه مهمان شدن، انتقال، تغییر رشته و گرایش در دوره‌های کارشناسی ‌ارشد ممنوع است، اظهار کرد: تعداد کل واحدهای درسی در هر رشته تحصیلی برای اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی‌ارشد حسب رشته تحصیلی از 28 تا 32 واحد درسی است. دانشجو حسب مورد به تشخیص گروه آموزشی موظف به اخذ و گذراندن واحدهای جبرانی (حداکثر 24 واحد درسی) و واحدهای اضافی (حداکثر 8 واحد) می‌باشد.

به گفته معاون سازمان سنجش، نمره قبولی در هر درس که آزمون آن به صورت متمرکز برگزار می‌شود حداقل 12 از 20 است و برای اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حداقل میانگین مورد نیاز 14 از 20 می‌باشد.

وی با اشاره به رقابت 12 هزار داوطلب در آزمون فراگیر کارشناسی ناپیوسته دانشگاه پیام‌نور، اظهار کرد: در این دوره داوطلب برای تغییر وضعیت از دانش‌پذیری به دانشجو باید ضمن داشتن شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش دانشجو و شرایط نظام وظیفه، تمامی شرایط لازم را نیز کسب کند.

توکلی ادامه داد: دانش‌پذیر باید در پایان نیمسال دانش‌پذیری در آزمون تمامی درس‌های اختصاصی و عمومی 8 تا 14 واحد مشخص شده، شرکت و حداقل نمره 10 از 20 را در هر یک از مواد درسی کسب کند، نمره کل نهایی به صورت تاثیر80 درصدی میانگین دروس حاصل از آزمون و تاثیر 20 درصدی میانگین مدرک کاردانی است که با توجه به ظرفیت‌های اعلام شده، ملاک پذیرش خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه پذیرش در دوره‌های کارشناسی ناپیوسته فراگیر دارای ظرفیت40 نفر برای هر رشته محل و به صورت پذیرش بومی است، تصریح کرد: هر داوطلب می‌تواند فقط یک رشته را حداکثر در 5 مرکز یا واحد استان محل اقامت یا اشتغال خود انتخاب کند.

معاون سازمان سنجش تاکید کرد: برای اعمال تاثیر معدل فوق دیپلم، معدلی که در فرم ثبت‌نام توسط داوطلب قید شده است ملاک عمل قرار خواهد گرفت و اگر مغایرتی بین معدل اعلام شده و مدارک ارائه شده به هنگام ثبت‌نام وجود داشته باشد قبولی داوطلب لغو می‌شود.

معاون سازمان سنجش در خاتمه خاطرنشان کرد: دانشجویانی که در دوره دانشپذیری نمرات زیر 10 کسب نموده و به عنوان قبول اعلام شده‌اند باید دروس مورد نظر را در مدت مجاز تحصیل با رعایت پیش‌نیاز دروس اخذ و با کسب حداقل نمره 10 بگذرانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد