--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

آموزش و پرورش در حال اداره "دانشگاه " است

عضو کمیسیون آموزش با تأکید بر اینکه متأسفانه در آموزش و پرورش در حال اداره "دانشگاه " هستیم، افزود: می‌توان به مجتمع پیامبر اعظم، تربیت معلم و مراکز فنی و حرفه‌ای اشاره کرد که در حال تربیت دانشجو هستند در حالی که رسالت اصلی آموزش و پرورش این مسئله نیست. 

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفتگو می‌کرد به ارائه گزارشی از جلسه اخیر کمیسیون متبوعش پرداخت و با بیان اینکه در این جلسه حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرروش و نیز برخی از معاونان وی حضور یافتند، اظهار داشت:‌ بررسی وضعیت آموزش و پرورش در کل کشور اولین دستور این جلسه بود. 
وی در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: به طور کلی یکی از مشکلاتی که در بخش آموزش و پرورش وجود دارد، ‌بحث تعلیم "دانشجو " است؛ با وجود اینکه رسالت اصلی آموزش و پرورش تربیت "دانش‌آموزان " و "آموزش عمومی " است اما متأسفانه در حال حاضر وزارتخانه مذکور در حال تربیت 240 هزار "دانشجو " است. 
سلیمی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 13 هزار نفر هیئت علمی و مدرس در آموزش و پرورش در حال فعالیت هستند، متذکر شد: امروز 8 هزار نفر کارمند آموزش عالی در آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند که این افراد در واقع نیروهای اضافه در این وزارتخانه هستند. 
وی بر همین اساس با تأکید بر اینکه متأسفانه امروز ما در آموزش و پرورش در حال اداره "دانشگاه " هستیم، تصریح کرد: در این خصوص می‌توان به مجتمع پیامبر اعظم، تربیت معلم و مراکز فنی و حرفه‌ای اشاره کرد که این مراکز در حال تربیت دانشجو هستند در حالی که رسالت اصلی آموزش و پرورش این مسئله نیست، این موضوع باعث هدر رفت انرژی از این بخش می‌شود که هم منابع انسانی آموزش و پرورش و هم منابع مالی این وزارتخانه به این سمت گرایش یافته است. 
نماینده مردم محلات و دلیجان در خانه ملت در عین حال با بیان اینکه در حال حاضر سالانه حداقل بیش از 300 میلیارد تومان از اعتبارات آموزش و پرورش به این سمت گرایش پیدا می‌کند، عنوان کرد: متأسفانه ما بدترین نوع بیمه را در آموزش و پرورش داریم که باید این مسئله حل شود.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از گفتگوی خود با فارس که به موضوع مواد مخدر و اعتیاد دانش‌آموزان اشاره کرد و متذکر شد که امروز ما باید استراتژی خود را در امر مبارزه با مواد مخدر تغییر دهیم، همچنین گفت که استراتژی ما تاکنون در این امر کاهش "عرضه مواد مخدر " بوده است که بنا شد در این رابطه تصمیماتی اتخاذ شود تا به سمت "کاهش تقاضای مواد مخدر " حرکت کنیم. 
وی در عین حال که به تولید سالانه 30 هزار تن مواد مخدر در افغانستان اشاره کرد و متذکر شد که سالانه 8 هزار تن از این میزان از ایران ترانزیت می‌شود، بیان داشت: حدود 400 تن از این میزان در سال کشف و 500 تن دیگر در داخل کشور مصرف می‌شود که این آمار بسیار آمار تکان دهنده‌ای است. 
سلیمی ادامه داد: ما امروز 2 هزار نوع مواد مخدر صنعتی (روان‌گردان) داریم که یک میلیون و 200 هزار نفر وابسته مطلق به مواد مخدر و 800 هزار نفر هم به صورت تفننی در کشور در حال مصرف مواد مخدر هستند بر این اساس مقرر شد اقداماتی از جمله آموزش مهارت‌های زندگی در آموزش و پرورش افزایش یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد