--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

ثبت‌نام آزمون دانشگاه علمی کاربردی از یکشنبه آغاز می‌شود

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در آزمون‌های کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته سال 1388 دانشگاه جامع علمی کاربردی، گفت: ثبت‌نام این آزمون‌ها از روز یکشنبه 27 دی ماه آغاز می‌شود.

دکتر ابراهیم خدایی، در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به ثبت‌نام آزمون از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ، اظهار کرد: مهلت ثبت‌نام در این آزمون تا سوم بهمن ادامه دارد، بنابراین کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام که دارای شرایط لازم ‌باشند می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت کنند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون برای کلیه گروه‌های آموزشی در روز جمعه 14 اسفند ماه سال جاری، افزود: ثبت‌نام در این آزمون منحصراً به دو روش و از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش امکان‌پذیر است، بنابراین داوطلبان باید به یکی از دو روش پرداخت اینترنتی و مراجعه به دفاتر پستی، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به شرایط و ضوابط ثبت‌نام اتباع خارجی، اظهار کرد: ثبت‌نام اتباع غیرایرانی مقیم ایران منوط به داشتن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر و صادره از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور است.

خدایی با بیان اینکه دارا بودن معدل کل حداقل 14 از 20 در دیپلم سه ساله برای داوطلبان نظام جدید و داشتن همین معدل در کارنامه دیپلم برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه و دارا بودن معدل کل مدرک کاردانی حداقل 14 از 20 برای پذیرفته‌شدگان دوره کارشناسی ناپیوسته برای داوطلبان آزمون کارشناسی ناپیوسته از دیگر شرایط پذیرش دانشجوی غیرایرانی است، خاطرنشان کرد: در صورت مغایرت معدل اعلام شده به سازمان سنجش آموزش کشور با معدل مندرج در مدرک تحصیلی پذیرفته‌شدگان غیرایرانی، مطابق مقررات سازمان در خصوص این افراد اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به درج جدول ‌مناطق ممنوعه برای تردد و اقامت اتباع غیرایرانی در دفترچه راهنما، گفت: اتباع غیر ایرانی ‌مقیم، مجاز به انتخاب رشته در این مناطق نمی‌باشند.

معاون سازمان سنجش با تاکید ممنوعیت تغییر رشته، انتقال، مرخصی تحصیلی و میهمان شدن در ترم اول تحصیلی، خاطرنشان کرد: نمره داوطلب به اینگونه محاسبه می‌شود که نمره کـل بـرای داوطلبـان شاغل و آزاد، در رشته انتخابی براساس مجموع نمره دروس عمومی و دو برابر نمره کل آزمون پایه با اعمال ضرایب مربوط می‌باشد.

وی با اشاره به روش گزینش دانشجو در آزمون، اظهار کرد: گزینش دانشجو در هر یک از کدرشته محل‌های تحصیلی براساس نمره کل آزمون و با توجه به صلاحیت‌های عمومی داوطلبان و در دو سهمیه آزاد و شاغل و نیز اولویت‌های بومی بودن، سهمیه ایثارگران و براساس مصوبات مربوط انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی به گزینش دانشجو به دو روش متمرکز و نیمه متمرکز اشاره کرد و افزود: در کلیه کدرشته محل‌هایی که پذیرش در آنها به روش متمرکز انجام می‌شود، با توجه به امتیاز کل داوطلبان، اولویت‌های انتخابی و ظرفیت اختصاص داده شده، فهرست پذیرفته‌شدگان نهایی استخراج می‌شود.

معاون سازمان سنجش در خاتمه تاکید کرد: در کدرشته محل‌هایی که نیاز به اقداماتی نظیر مصاحبه یا آزمون عملی دارند، گزینش نهایی داوطلبان به صورت نیمه‌متمرکز و براساس نمره کل و از بین معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت پس از انجام مصاحبه یا آزمون عملی و با توجه به صلاحیت‌های عمومی آنان انجام می‌شود، بدیهی است گزینش نهایی براساس نتیجه مصاحبه و یا نمره آزمون عملی انجام خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد