--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

واکنش به اظهارات وزیر آموزش‌وپرورش درباره ازدواج دختران دانش‌آموز

یک فعال و پژوهشگر حمایت از حقوق کودکان در واکنش و انتقاد به اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش در رابطه با ازدواج دختران دانش‌آموز و همچنین سرپرست موقت مرکز امور زنان و خانواده‌ ریاست جمهوری که معتقد است این امر باعث جلوگیری از گسترش فساد در جامعه می‌شود، گفت: بهتر بود وزیر آموزش و پرورش به جای حمایت از ازدواج دختران دانش‌آموز، از ورود کودکان خارج از چرخه تحصیل به مدارس خوشحال می‌شد. 

فرشید یزدانی، در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، ضمن اشاره به مطالب ذکر شده در برخی رسانه‌ها همچنین عنوان کرد: در عین حال به نظر می‌رسد فساد در کودکان حاصل کار بزرگسالان و سوءاستفاده آن‌ها از کودکان است که این قشر را به فساد می‌کشاند. 

وی در عین حال که آموزش‌ و پرورش را بزرگ‌ترین متولی مرتبط با امور کودکان ‌خواند، دیدگاه مذکور را نگاهی غیرمسوولانه به حوزه‌اش‌ ‌دانست و تاکید کرد: چرا که 5/3 میلیون کودک خارج از چرخه تحصیل قرار دارند. 

مدیرعامل سابق انجمن حمایت از حقوق کودکان ادامه داد: در حالی که حدود 900 هزار کودک‌همسر در کشور وجود دارد، حدود 25 هزار کودک مطلقه زیر 18 سال در کشور زندگی می‌کنند که عمده آن‌ها را دختران زیر 15 سال تشکیل می‌دهند. 

یزدانی با حالتی انتقادگونه گفت: در حالی که چنین مسایل اساسی داریم، وزیر آموزش‌ و پرورش می‌گوید اگر کودکان ازدواج کنند، خوشحال می‌شوم. 

وی اضافه کرد: ایده‌های ذکر شده مغایر با رویکردهای حمایت از کودکان است و این دیدگاه وزیر آموزش و پرورش هشدار جدی برای این وزارتخانه کشور به شمار می‌رود. 

این فعال حقوق کودک یادآور شد: حاجی ‌بابایی باید از این موضوع نیز خوشحال شود که بتواند ریشه کودک‌آزاری در مدارس را از بین ببرد، چرا که مواردی عینی در این زمینه موجود است. 

یزدانی خاطر نشان کرد: در حالی فساد کودکان مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد، در حوزه آموزشی نیازمند ارائه آموزش‌های مهارت‌های زندگی همچون پیشگیری از ایدز در مدارس هستیم تا از این امر جلوگیری شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد