--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

موارد مجاز وغیرمجاز ثبت‌نام کنکور

معاون سازمان سنجش آموزش کشوربا تشریح جزییات و شرایط اختصاصی داوطلبان برای ثبت‌نام در آزمون سراسری سال 89، گفت: در این آزمون سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های نظام جدید آموزش متوسطه که در امتحانات کشوری و استاندارد شرکت کرده‌اند، تا 15 درصد در گزینش نهایی اعمال می‌شود. 


دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به شرایط اختصاصی برای ثبت‌نام در کنکور، اظهار کرد: داشتن‌ دیپلم دوره‌ چهار ساله‌ متوسطه‌ نظام قدیم آموزش متوسط، گواهینامه‌ دوره‌ پیش‌ دانشگاهی و یا داشتن‌ مدرک‌ کاردانی‌ یکی از این شرایط است. 

وی با بیان اینکه دارندگان مدرک کاردانی دانشگاه‌ها و دارندگان‌ مدرک‌ کاردانی‌ پیوسته‌ آموزشکده‌های‌ فنی‌ و حرفه‌ای‌ می‌توانند در این آزمون شرکت کنند، تصریح کرد: آندسته‌ از داوطلبان‌ که‌ حداکثر تا 31 شهریور89 در مقطع کاردانی فارغ‌التحصیل‌ می‌شوند، حق‌ ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری‌ را خواهند داشت‌. 

وی افزود: البته فارغ‌التحصیلان‌ دوره‌ کاردانی‌ رشته‌های تحصیلی گروه‌ آموزشی‌ پزشکی‌ به‌ شرطی‌ می‌توانند در کنکور شرکت کنند که‌ خدمات‌ قانونی‌ مقرر را تا 31 شهریور و یا 30 بهمن 89‌ به پایان‌ برسانند، همچنین فارغ‌التحصیلان دوره‌ کاردانی‌ رشته‌های تحصیلی گروه‌های‌ آموزشی‌ غیر پزشکی‌ حداکثر تا 31 شهریور سال آینده به‌ شرطی‌ می‌توانند در آزمون سراسری شرکت کنند که‌ تعهدات‌ و خدمات‌ قانونی‌ را انجام‌ داده‌ باشند. 


دانشجویان اخراجی و انصرافی‌ واجد شرایط می‌تواند در کنکور ثبت‌نام کنند 

دکتر توکلی با تاکید بر اینکه دانشجویان انصرافی‌ واجد شرایط حق‌ ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ را دارند،به ایسنا خاطر نشان کرد: دانشجویان‌ اخراج‌ آموزشی‌ بر اساس مقرارت آیین‌نامه‌ای‌ و همچنین‌ دانشجویان‌ دوره‌ کارشناسی‌ که‌ مدرک‌ معادل‌ کاردانی‌ را اخذ کرده‌اند، مانند مقررات‌ مربوط به‌ دانشجویان‌ انصرافی‌ پس‌ از تسویه‌ حساب‌ کامل‌ با مؤسسه‌ ذیربط و در صورت‌ نداشتن‌ مشکل‌ نظام‌ وظیفه حق‌ ثبت‌نام‌ دارند البته فقط می‌توانند در رشته‌ای‌ غیر از رشته‌ قبلی‌ خود ثبت‌نام کنند. 


منع ثبت‌نام داوطلبان روزانه که از سال‌64-1363دو نوبت پذیرفته ‌شده‌اند 

وی با بیان اینکه داوطلب نباید از سال‌ تحصیلی‌ 64-1363 به‌ بعد، دو نوبت‌ در آزمون‌های‌ ورودی‌ دوره‌های‌ روزانه‌ رشته‌های تحصیلی متمرکز و یا نیمه‌متمرکز پذیرفته‌ شده‌ باشد، خاطرنشان کرد: همچنین نباید پذیرفته‌ شده‌ دوره‌های‌ روزانه‌ کنکور1388 اعم‌ از رشته‌های‌ متمرکز و یا نیمه‌ متمرکز باشد. 

وی با اشاره به شرایط ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دوره‌های مختلف به استثنای دوره روزانه در کنکور89، گفت: دانشجویان دوره‌های شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی و بین‌المللی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی‌کنند، می‌توانند بدون انصراف از تحصیل در این آزمون ثبت‌نام کنند. 

معاون سازمان سنجش با بیان اینکه این دسته از داوطلبان در صورت موفقیت و قبل از ثبت‌نام در رشته قبولی جدید، لازم است از رشته قبولی قبلی خود انصراف قطعی گیرند، تصریح کرد: این دسته از داوطلبان حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبولی قبلی خود را ندارند. 

وی تصریح کرد: دانشجویان دوره‌های فوق که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند، به منظور ثبت‌نام و شرکت مجدد در آزمون باید پس از انصراف قطعی از تحصیل خود را به بخش‌های وظیفه عمومی معرفی و به خدمت اعزام شوند و پس از اتمام دوران خدمت نظام وظیفه حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری را خواهند داشت. 


ممنوعیت ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان روزانه در همان مقطع و دوره قبلی 

وی با تاکید بر اینکه پذیرش آن دسته از داوطلبانی که قبلاً با استفاده از امکانات دولتی آموزش رایگان تحصیلات خود را در رشته‌ای تمام کرده باشند در همان مقطع قبولی قبلی و در همان دوره روزانه امکان‌پذیر نیست،به ایسنا اظهار کرد: این قبیل از داوطلبان در صورت تمایل می‌توانند برای دوره شبانه در همان مقطع متقاضی شوند و یا در صورت قبولی در دوره روزانه، می‌توانند با پرداخت شهریه همانند دانشجویان شبانه، در رشته مربوط ادامه تحصیل دهند. 

دکتر توکلی در خاتمه خصوص چگونگی تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور89، گفت: در این آزمون سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های نظام جدید آموزش متوسطه ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی سال‌های 1384 تا 1388 که امتحانات آنان به صورت کتبی و سراسری برگزار شده است تا میزان 15 درصد در گزینش نهایی اعمال می‌شود. 

گفتنی است ثبت‌نام کنکور89 از 16 آذر آغاز می‌شود و آزمون سراسری نیز از 10 تا 12 تیر89 برگزار خواهد شد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد