--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

اجرای قانون حذف کنکور تا سال 93

 وزیر علوم گفت: به این جمع‌بندی رسیدیم آماده شدن بستر اجرای قانون حذف کنکور تا سال 93 طول خواهد کشید، لذا مقرر شد از مجلس تقاضا کنیم تا 1393به ما مهلت دهند.

کامران دانشجو وزیرعلوم، تحقیقات وفناوری با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت :دانشگاه و دانشجو باید در زمینه های علمی، فرهنگی، اجتماعی وسیاسی فعال باشد زیرا انفعال دانشگاه و دانشجو به ضرر مردم و جامعه خواهد بود.

دانشجو با بیان اینکه دانشجویان قشر فرهیخته جامعه هستند، اولین شاخص فرهیختگی را عالم بودن عنوان کرد و گفت: اخلاق مدار بودن، قانون مداری، مهم دانستن حق و حقوق دیگران ونقادی و نقد پذیری از دیگر شاخص‌های فرهیختگی است همچنین فرهیختگی یک سری شاخص های سلبی هم دارد ازجمله اینکه : دانشجو پرخاشگر و بی تحمل نباشد و بتواند حرف دیگران را گوش کند که چنین دانشجوی فرهیخته ای می تواند مدعی الگوسازی برای جامعه باشد.

وی با بیان اینکه اخلاق و فرهنگ از اصول اصلی انقلاب و در راستای نهضت انبیا است، گفت:ایجاد فضای نقد سالم و در چارچوب مقررات دانشگاه مورد تاکید وزارت علوم است
وزیر علوم گفت: نقد و نظریه‌پردازی مورد حمایت و احترام است ولی باید به مرزهای قانونی توجه داشت و مشخص است هیچ نظامی بحث‌ براندازی را تحمل نمی‌کند به خصوص در نظام جمهوری اسلامی که حفظ آن واجب است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: دانشگاهیان ما شاخص‌های فرهیختگی را دارا هستند و در مسیر انقلاب و نظام بوده و برای استحکام و پایداری آن تلاش می‌کنند.

وی اظهار داشت: در دانشگاه نظام جمهوری اسلامی بال علم را با ایمان همراه می‌کنیم و در این مسیر نباید علم و ایمان را در مقابل هم قرار داد تفاوت ما با کشورهای دیگر این است که ما عالم ملکوتی می‌خواهیم و اگر عالم ملکوتی می‌خواهیم علاوه بر اینکه علم را باید در بالاترین سطح داشته باشیم باید ایمان را نیز داشته باشیم.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه ‌بورسیه‌ها در کشور باید هدفمند شود، در خصوص بحث بورسیه دانشجو توسط صنایع کشور گفت: بورسیه دانشجویان توسط صنایع بحث خوبی است که این موضوع در حال پیگیری است و مباحثی مانند اینکه صنایع در دانشگاه‌های ما مراکز پژوهشی ایجاد کنند نیز در دست بررسی است، مانند رابطه دانشگاه‌های علوم پزشکی با بیمارستانها که طی آن روابط شکلی به ارگانیک تبدیل شده است که این موضوع باید در وزارت علوم نیز اجرا شود، در واقع مراکزی دانشجو را برای یک صنعت خاص بورسیه کنند.

وزیر علوم تصریح کرد: در دانشگاه‌ها بر روی مباحثی همچون مقالات ISI، ثبت اختراعات و غیره توجه وجود دارد اما به بحث کاربردی کمتر توجه می‌شود، اگر چه ما باید در مرزهای دانش حرکت کنیم اما در حوزه کاربرد نیز وارد شویم و باید بین این دو تعادل برقرار شود و گرنه ما به سمتی می‌رویم که مشکلات آن سوی مرزها را حل کنیم. در حالی که در مسیر رشد علم باید بتوان گره‌هایی از مملکت را حل کرد.

وی با بیان اینکه طبق قانون مجلس کنکور باید تا سال90 حذف شود، اظهار کرد: طی برگزاری جلساتی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و همچنین بررسی‌های کارگروه کنکور، وزارت آموزش و پرورش توضیح داد که به دلیل فراهم نبودن بستر لازم و عدم امکان برگزاری امتحانات نهایی و به صورت سراسری در برخی مقاطع، تا سال 90 تنها یکسری از اقدامات جهت حذف کنکور انجام می‌شود و برای اجرای کامل این قانون زمان بیشتری نیاز دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: به این جمع‌بندی رسیدیم آماده شدن بستر اجرای این قانون تا سال 93 طول خواهد کشید لذا مقرر شد از مجلس تقاضا کنیم تا 1393به ما مهلت دهند البته باید برنامه اجرایی و زمان بندی را به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه دهیم تا بر روی آن بحث شود.

وی در ادامه با توجه سوال مجری برنامه تلویزونی گفت: در موضوع کنکور استرس زیادی وجود دارد برای برگزاری راه حل‌های مختلفی می‌توان مطرح کرد مانند تاثیر نتایج پایه‌های دوم و سوم دبیرستان، درنتیجه آزمون که البته این موضوع باعث می‌شود استرس وارد دوران دبیرستان شود.

وی در ادامه افزود: یک روش دیگر که می‌توان مطرح کرد و نظر شخصی است که تاکنون مورد بررسی کارشناسی قرار نگرفته این است که برای کاهش استرس داوطلبان کنکور به جای سالی یکبار، سالی چند بار یا به‌صورت فصلی برگزار شود اما این موضوع نیازمند بررسی بیشتر و در عین حال قانون مصوب مجلس است.

دانشجو در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه‌های آزاد و دولتی را نباید در تقابل با یکدیگر دانست گفت: این مراکز دو بال هستند که نظارت باید بر روی هر دوی آنها صورت بگیرد.


نظرات 1 + ارسال نظر
کویر کلیک دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:19 http://www.savinclick.com/page-customer_signup.php;refer=ZnVuYm9



شما با عضویت در این سیستم به کسب در آمد خواهید پرداخت

این سیستم یک موقعیت عالی برای کسانی که وبلاگ یا سایت دارند
تنها کاری که شما باید انجام دهید پس از عضویت یک بنر را انتخاب کرده و در قالب وبلاگ خود قرار دهید
سیستم تبلیغاتی کویر کلیک یک سیستم کسب درآمد بر پایه کلیک می باشد و شما وبمسترهای عزیز با عضویت در این سیستم می توانید به کسب درآمد بپردازید



برخی از مزایای این سیستم عبارتند از :



◄پرداخت مبلغ مناسب بابت هر کلیک



◄ مجهز به سیستم زیر مجموعه گیری



◄ اهدای 100 تومان جایزه بایت معرفی هر عضو



◄ پرداخت مبلغ 50 ریال بایت هر کلیک زیر مجموعه شما



◄ قابلیت دریافت هر نمونه تبلیغ بدون محدودیت



◄ پشتیبانی دائمی و بدون وقفه اعضاء



◄ امکان نمایش بنر شما در روز,تعداد کلیک و مقدار درآمد کسب شده



◄نمایش درامد کسب شده توسط زیر مجموعه ها



تعرفه تبلیغات



◄ بنر 60*468 هر کلیک 300 ریال



◄ بنر 120*240 هر کلیک 300 ریال



◄ تبلیغات متنی هر کلیک 150 ریال



زمان پرداخت



◄ رسیدن مبلغ کارکرد به 15000 تومان



◄ زمان پرداخت بدون محدودیت می باشد و پس از درخواست شما در مدت زمان 24 تا 48 ساعت واریز می گردد.

برای عضویت به لینک زیر مراجعه کنید
!حتما عضو شوید

http://www.savinclick.com/page-customer_signup.php;refer=ZnVuYm95cw

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد