X
تبلیغات
رایتل

--- خبری آموزشی 87 ---

بیست نکته برای 20 گرفتن

بیست نکته برای 20  گرفتن



1- وقت خود را بیهوده تلف نکنید، تنبلی و یک‌نواختی را کنار بگذارید، کمی ورزش کنید.2- دویدن یا قدم زدن در آب با تمام سرعت نوعی حرکت کششی عضلانی است که می‌تواند کالری‌های زیادی را بسوزاند.
3- گردشی کوتاه با دوچرخه یا راه رفتن تعداد ضربان قلب را افزایش می‌دهد و جریان مایعات را در مفاصل ایجاد می‌کند و خاصیت کششی عضلات را نیز افزایش می‌دهد.
4- موسیقی طبیعت می‌تواند حرکات نرمشی شما را هماهنگ کند.
5- قبل از ورزش یا نرمش یک موز بخورید زیرا مدت ورزش را طولانی‌تر می‌کند و می‌توانید کالری بیشتری بسوزانید.
6- شنا، قایق‌رانی، اسکی و حتی پیاده‌روی باعث تحرک بدن و درگیر شدن پاهایتان در ورزش می‌شود سعی کنید بازوهایتان را نیز در این امر دخالت دهید زیرا درگیر شدن بازوها و پاها با هم باعث سوختن کالری بیشتری می‌شود.
7- ورزش‌هایی انجام دهید که قوز کمر شما را از بین ببرد. همیشه عضلات کمرتان را راست نگه دارید.
8- راه رفتن روی سطوح شنی بسیار مناسب است و کالری بیشتری می‌سوزاند.
9- هنگام ورزش روی عضلات بدنتان متمرکز شوید و سعی کنید به شدت ورزش کنید.
10- سعی کنید صبح‌ها را به ورزش اختصاص دهید.
11- هنگام ورزش یا پیاده‌روی صحبت کنید.
12- قبل از غذا خوردن سالاد بخورید و اگر سبزی موجود است سبزی بخورید زیرا این کار باعث کوچک شدن حجم معده می‌شود و شما کم‌تر غذا می‌خورید.
13- خوردن یک مشت آجیل در روز باعث از دست دادن وزن در افرادی می‌شود که دارای رژیم غذایی بدون چربی هستند.
14- درصورتی که مجبورید برای کارهایتان مدام نشسته باشید سعی کنید هرچند دقیقه از صندلی بلند شوید و راه بروید.
15- کم‌خوابی یا خواب ناکافی باعث افزایش هورمون استرس در بدن می‌شود که منجر به پرخوری می‌شود. خواب کافی داشته باشید.
16- تکه‌ای پنیر و یا یک فنجان شیر یا ماست به بهتر شدن سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.
17- مصرف بیشتر پروتئین و کربوهیدرات کم باعث قوی‌تر شدن عضلات شما می‌شود. گوشت، ماهی، مرغ و لبنیات حاوی پروتئین هستند و عضلات شما را حفظ می‌کنند.
18- خوردن یک سیب در روز آن هم قبل از شام می‌تواند در عرض 3 ماه، 5/8 کیلوگرم وزن شما را کم کند.
19- بازی با کودکان و دویدن هم پای آنها کالری می‌سوزاند.
20- شانس چاقی و اضافه وزن شما با خوردن صبحانه کاهش می‌یابد، صبحانه را فراموش نکنید.
منبع: روزنامه اطلاعات