--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

عادت اشتباه خواب و تغذیه

                                                                  بنام حضرت دوست

معمولا داوطلبانی که در حال تحصیل در دوره پیش‌دانشگاهی هستند، بعد از مدتی دچار عادت‌های اشتباه در خواب و تغذیه می‌شوند و این موضوع سبب افت میزان انرژی و تاثیر منفی در نتیجه‌گیری خواهد شد؛ اما این داوطلبان علت را در جایی دیگر جستجو می‌کنند.

خوردن شام دیرهنگام، از جمله عادت‌هایی است که نظم فیزیولوژیک بدن را از بین می‌برد. داوطلبانی که شام را دیروقت می‌خورند، معده آنها در طول شب مشغول هضم غذا خواهد بود و به همین دلیل سلول‌های آسیب‌دیده ناشی از فعالیت‌های روزانه بدرستی ترمیم نشده و انرژی کافی در بدن ایجاد نمی‌شود. این گونه داوطلبان، صبح‌ها برای بیدار شدن مشکلات زیادی خواهند داشت

توصیه‌های زیر می‌تواند پس از مدتی عادات صحیح را جایگزین عادات اشتباه کند.

1- شام را حدود ساعت 8 7 میل کنید تا قبل از خواب کاملا جذب یا دفع شود.

2- صبحانه را کامل بخورید (البته اگر شام را زود خورده باشید، صبح میل زیادی برای خوردن صبحانه خواهید داشت). این کار سبب می‌شود تا انرژی فوق‌العاده‌ای تا ظهر داشته باشید.

3- خواب ظهر در افزایش انرژی شما تاثیر زیادی دارد؛ اما تحقیقات نشان داده است خواب، بعد از 70‌دقیقه وارد مرحله عمیق شده و فرآیند بیداری دشوار می‌شود. بنابراین بیش از 70 دقیقه در ظهر نخوابید.

4- حداقل6  ساعت خواب در طول شبانه‌روز برای تامین انرژی روزانه لازم است. بی‌دقتی، عدم تمرکز، ضعف حافظه و... از اثرات مهم کم‌خوابی است. توصیه می‌شود حداقل 5 ساعت از این مدت به صورت متوالی باشد 

 

سعید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد